Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Inspiration til "sjov" longering
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 20:25

Jeg og en veninde har en dejlig 4-års hoppe, som i de fleste situationer er meget nem at arbejde med.

Hun har dog en tendens til at té sig en del i longen, bukker, vender rundt og stikker af osv.

Jeg har hende mistænkt for, at synes det er totalt latterligt og r*vkedeligt, at skulle gå rundt for enden af et tov, så hun derfor laver ballade, for f.eks. bukkespring er aldrig noget hun laver under ridning.

Hun er en intelligent dame, og arbejder generelt bedst når hun bliver udfordret, så kunne godt tænke mig lidt tips / inspiration til, at gøre longering lidt mere spændende for hende, da jeg tror at det vil kunne få hende til at glemme "spillopperne", da det er det mønster vi ser under f.eks. ridning. Så snart vi kræver noget af hende, er hun en engel og arbejder super godt.

Jeg er naturligvis godt klar over, at vi ikke skal longere hver dag osv., men sagen er den, at både min veninde og jeg er midlertidigt lettere "ude af drift" ridemessigt (hun er gravid og jeg har ondt i ryggen), så det kunne være meget rart at kunne longere en gang imellem.

Vi træner desuden "gå-og-stå-øvelser", "gå-over-ting" osv., men kunne som sagt godt tænke mig lidt gode idéer til, hvordan vi kan gøre hende interesseret i longearbejdet.

Har i nogle guldkorn?

Rose - og Kongejordens Cardiff

0
0
Svar på denne tråd

fantasien sætter grænserne
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 20:42

Du kunne ligge trav-bomme og kegler, som hesten skal gå over og igennem. Du kan også ligge plastik ud, osv. Du kan øve vendinger og overgange.

Zandra Lind Nørskov

Cassie

Your horse is your mirror.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider