Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Foretrækker blødt underlag
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 16:21

Efter en længere pause på 5 måneder er vi igang igen, men når vi rider på grusveje med sten, søger hesten helt klart ud i rabatten med græs som underlag.

Kan det være fordi hun er vant til det blødere græs på folden og lige skal vende sig til de skarpe sten.Lige som vi andre der smider skoene for sommeren.

Hun har sko på, som bliver skiftet hver 8 uge, smeden fandt ikke noget unormalt ved sidste besøg.

Der er ingen halthed, og hun går også med ørene fremme.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 16:31

Det er så vidt jeg ved helt normalt for heste helst at ville gå på blødt underlag - før vi lavede dem var der jo ikke mange veje, men mere stier..

Det foretrak alle de heste jeg hidtil har redet i hvertfald, men de kunne let holdes på vejen.. det er vidst mere skånsomt for led osv.

©Fléur Cheri = super unghesten©

0
0
Svar på denne tråd

Sur stråle??
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 14:11

Har din hest måske lidt sur stråle? Hesten kan meget nemt være øm hvis den har sur stråle, og det vil vise sig mere på grus end græs. Løsningen er selvfølgelig at få den behandlet.

Signe

www.kursushest.dk
En kongres om hestens bevægeapparat for alle hestefolk med lyst til at lære mere.
15.-16. september 2007 på Vilhelmsborg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 15:23
Sjovt nok foretrækker min asfalten... Giver jeg ham lov til at vælge, søger han straks ud på asfalten.
0
0
Svar på denne tråd

ømme fusser
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 10:11
Tror også at din hest er lidt øm, dog ikke nok til at den halter eller døjes med det.

--- Medmindre asfalten du rider på er stejl eller våd og din hest derved leder efter bedre fodfæste ude i den bløde rabat.

Her hos os har vi MEGET stejle asfalterede veje og alle mine har specielle søm i skoene for bedre at kunne stå fast - men har det regnet/eller der ligger våde blade på vejen søger de alle ud i rabatten for ikke at miste fodfæstet.

Tine

Små fødder sætter også dybe spor

Ferieboliger og hesteudlejning i Italien
www.VillaStabbia.it

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider