Prøv at tage nogle godbidder med, og når der så kommer en bil forbi roser du hesten og giver den en godbid - Hvis den altså stod roligt.
Min hest var slet ikke trafiksikker sidste sommer. Så blev han flyttet og stod på fold ud til en vej. Vi startede med at trække nogle små ture. Fik min farfar til at køre forbi os, først meget langsomt og i den anden side af vejen. Nu rokker han næsten ikke et øre når der kører lastbiler og traktorer forbi.
Gør det evt. til en vane at trække en lille tur, evt. bare nogle hundrede meter, efter i har redet, så har hesten ikke al den overskudsenergi til at blive bange for al ting.