Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tip til trafiksikkerhed
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 14:05

Hejsa

Er der nogle herinde der har nogle tip til hvad man gør hvis hesten ikke er trafiksikker og kan finde på at sparke ud efter bilerne?

Jeg er blevet lidt "kylling" med at ride ved vejen.

Sus

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 14:57

kan jeg da godt forstå du er blevet.

herhjemme plejer vi at køre forbi folden med bil eller tænde den og trække forbi. prøve at komme så tæt på bilen som mugligt og gi en god bid så den finder ud af at den ikke er farlig .. når den kan det uden at blive forskrækket osv trækker jeg en tur på en lille vej men mark på begge sider så hvis den skulle løbe eller sådan er der plads . kunne forestille mig at det var fordi hvis den ikke føler den har plads til at stikke af føler den sig truet/trykt og ser det som den eneste udvej at sparke ud ??

Søger en Dressur underviser der kan køre ud til mig mellen Roskilde og Holbæk.
Min email køre ikke så hvis der er nogle der kan og vil så skriv en besked i beskedcentret her så kan vi altid ringes hv
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 20:48

Hvis det var mig ville jeg prøve om hesten ku gå et sted på fold hvor der kom lidt biler fx ved indkørslen sådan at den blir' lidt ligeglad med biler.

Og så ha' en erfaren og rolig hest med til at passe på ved de "farlige" biler, så den erfarne hest kan vise din hest at det ikke er noget at hidse sig op over.

Og så er det vigtigt at du slapper af oppe i sadlen for det mærker hesten også med det samme,syng en sang fortæl en røverhistorie, stlle og roligt så går det nok-

held og lykke og pas nu godt på

hilsen Johnna

0
0
Svar på denne tråd

Så er det lige
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 21:15
jeg tænker at: Selvom den er ligeglad med biler ved folden er det vel ikke ens betydende med at den osse er det på vejen under rytter. Eller hva?? jeg har nemlig samme "problem"

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

ud og gå ture
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 07:12

masser af ture - langsom og sikker tilvænning. Det har virket for mig (og kamelsnuden)

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Spørg...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:38

Prøv at kontakte Ute Lehmann. Hun kan helt sikkert hjælpe dig.

Hesten kan ikke lære vores sprog, men vi kan lære deres!
-husk det nu kære heste folk. Med tvang og vold når du ingen steder, med tillid og respekt er intet umuligt!

0
0
Svar på denne tråd

Evt...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:12

Ud og gå ved vejen med et tov og grime evt. trense.

Bare træk nogle korte ture ved en stille vej, stier eller lign.

gør det mange,mange gange og roligt så finder hesten ud at at der intet sker når `mor` er med.

Og vis hesten at den kommer tilbage igen.

Der er mange lyde så start en dag uden blæst og regn :)

M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 11:48

1000 tak for alle jeres svar. Jeg har nu prøvet med gåture, og det er som om at man ikke kan passe på "begge ender" på samme tid Pia - det lyder som om at vi har det samme dilemma, for hende jeg har er også ligeglad med traktor og biler på vant grund - det er lige så snart der sker nye ting og nye omgivelser, at der bliver fokuseret på det istedet for at "nyde" turen. Desværre har jeg ingen trafikvant hest jeg kan følges med, så jeg står lidt alene med "problembarnet". Måske skulle jeg omformulere mit spørgsmål lidt; Hvordan får man hestens fokus på mig istedet for på fuglen i træet og posen på vejen? Horsemanship fungerer fint i folden og på ridebanen, men det er som om at det slår "klik" når vi kommer uden for "hjemmets 4 vægge".

0
0
Svar på denne tråd

Trafiksikker
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 12:13

Prøv at tage nogle godbidder med, og når der så kommer en bil forbi roser du hesten og giver den en godbid - Hvis den altså stod roligt.

Min hest var slet ikke trafiksikker sidste sommer. Så blev han flyttet og stod på fold ud til en vej. Vi startede med at trække nogle små ture. Fik min farfar til at køre forbi os, først meget langsomt og i den anden side af vejen. Nu rokker han næsten ikke et øre når der kører lastbiler og traktorer forbi.

Gør det evt. til en vane at trække en lille tur, evt. bare nogle hundrede meter, efter i har redet, så har hesten ikke al den overskudsenergi til at blive bange for al ting.

Mvh Louise
*
At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

*
Dressurundervisning i Blommenslyst/Odense søges - se her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider