Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 unghest - stå stille?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 20:03

Min part hest er kommet rigtig slemt til skade, så derfor skal jeg i mellemtiden ride en anden hest. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at ride på en unghest, min underviser har (jeg har fået lov at prøve i morgen). Jeg har redet på den én gang, og der gik det rimelig ok. Så kommer jeg til mit problem: jeg kan simpelthen ikke få den til at stå stille. Det er jo meget naturligt, når det er en unghest. Jeg ved godt, det er 1-2-3 og så op, men jeg har bare en superdårlig ballance, når jeg skal op på hesten, og det har jeg altid haft. Har I ikke et godt råd til, hvordan jeg kommer op på den, inden hesten mister tålmodigheden? Fint nok med at få en anden til at holde, men jeg vil altså gerne klare mig selv, og jeg kan ikke forvente, at der er en til at hjælpe mig op.

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen da..
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 21:41

Netop med en unghest vil jeg ikke bare sige 1-2-3 op :)


Hvad gør hesten? Går frem, eller rundt omkring dig i en cirkel?





Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Dressurstjerne Søges (Lån, hel- eller halvpart.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 21:48

Det er en rigtig rolig hest på mange punkter: står pænt, når man strigler og sadler op. Går rigtig pænt, når man henter den fra fold osv.


Da jeg skulle op på den, prøvede jeg at få den til at gå hen til en bænk, som jeg plejer at bruge, når jeg stiger op, men ikke om jeg kunne få den til at stå ved siden af den bænk. Hver gang, jeg flyttede bænken, flyttede hesten sig også. Den går både frem, tilbage og rundt i en cirkel.

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 10:30

jeg rider selv en helt ung hest som jeg tilred for blot 4 mrd siden. han har også problemer med at han bliver for ivrig efter at komme frem når jeg skal op og hvis jeg så tager fat i ham går han bare baglæns i stedet.


Det har en rigtig god effekt på ham hvis jeg stiger op og af flere gange uden at rose indtil den gang han står stille så får han at vide han er en dygtig hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 11:33

lære hesten at du godt kan bevæge dig rundt om den, mens den bare skal stå stille. Flyt den hen til ting, og lær den at stå stille uanset hvor du eller tingen befinder sig i forhold til den. Indøv nogle signaler for "stop" og "flyt" - f.ex. en løftet hånd/pisk og et tryk med fingeren/pisken kan virke. Lidt træning fra jorden kan gøre underværker, bare husk at gøre det stille og roligt.


God fornøjelse, Maiken

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider