Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 På 2 spor i galop.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 16:21

Hej


Hvad gør i når jeres hest går på 2 spor i galop, både i øgning skråt igennem og så op langs langsiden?

Min vil gøre det indimellem og jeg har prøvet flere ting, men har ikke fundet en genial løsning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 spor
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 17:11

Hesten går på 2 spor,fordi du sidder skævt.

Så der er kun en ting at gøre,og det er at rette på din opstilling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er ikke enig
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 17:16

Jeg ville nok ikke lige sige at det er derfor. Der kan være flere grunde til det. Men lad nu det ligge


Jeg gjorde det da min hest gjorde det at jeg var meget obs på det og sørgede for at presse bagparten på plads, hele tiden.


Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina..
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 17:39

I langt de fleste tilfælde,så er det en opstillingsfejl.

Nogle heste er bare mere følsomme end andre,så vi snakker måske kun få mm.


Men i steden for bare at skrive du er uenig,så kom da med din grund til at være det.

Trådstarteren kan ikke bruge din udmelding til så meget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 spor...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 18:39

Der kan være utrolig mange årsager til at en hest går på to spor. At rytteren sidder skævt/knækker sammen i hoften kan være en af dem. Hesten kan også ganske enkelt være stærkere i den ene side end i den anden.

Hvis ellers din opstilling er ok og hesten ikke har ondt nogen steder, er der nogle forskellige ting, man kan træne for at få rettet forparten ind på bagparten igen.

Hvis hesten fx. sætter bagparten ind i volten, når man rider højre galop, kan det skyldes at hesten er svagere i højre side. Man skal derfor have styrket hestens højre side. Jeg har selv brugt at lave versader i galop ned af langsiderne, hvis jeg har redet en hest der gik på to spor. Du kan evt. kombinere det med øgninger et stykke ned ad langsiden og så direkte ind i en versade. Det har i hvert fald virket for mig.

Det vigtigste er at du altid tænker på at rette forparten ind på bagparten og ikke omvendt.



Mette B
Sankt-Hans
&
Elmevangs Maine


0
0
Svar på denne tråd
 
 2 sporer...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 18:57
Min hest to-sporede også, og jeg vil give ret i at det ikke nødvendigvis vil have noget med rytterens opstilling at gøre :) Det kan også meget vel ha' noget at gøre med den fact at hesten rent faktisk er størrer bagtil end fortil, derfor kan de meget vel smide bagparten ind ad, dette kan rettes op på, ved at ride lidt indenfor hovslaget (det behøver ikke at være ret meget. - omkring 50cm - 1m), så har hesten pludselig lettere ved at ride ligeud. Det fik jeg at vide af min underviser, og jeg kan da tydeligt mærke en forskel. :D
0
0
Svar på denne tråd
 
 nemlig
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 19:17

Hej


Ja min hest er stærkere i højre side end i venstre, er faktisk lige begyndt at ride versade i galop, fik nemlig at vide af min træner det var godt hvis man har lidt problemer med at få dem til at sætte sig, men det er som sagt noget jeg først lige er begyndt med fra i tirsdag, og nu rider jeg lige stævne de dage her på Mors, og idag syntes jeg hun gik lidt på 2 spor for mig i øgning, det skal siges det er kun når hun skal øge der kan være lidt problemer, og hun har ikke ondt nogen steder, vil koncentrere mig om min opstilling til imorgen hvor jeg skal ud i LA6, der er nemlig øgning skråt igennem i højre galop, det er faktisk en fri galop man skal lave der, og jeg vil jo gerne lave den så flot som muligt, normalt er galoppen denne her hests stærke side, men det er ikke en fidus at tage lidt mere støtte i udvendig tøjle?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udvendige tøjle...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 19:28

Ok, jamen så er din træner og mig jo enige

Som du selv skriver her til sidst, kan det også hjælpe at tage lidt mere støtte på den udvendige tøjle så du "blokerer" venstre skulder lidt. Det er jo dén skulder du skal forhindre i at ryge ud - så forparten bliver på linje med bagparten...

Held og lykke i LA6'en i morgen.



Mette B
Sankt-Hans
&
Elmevangs Maine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kyra siger
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 21:53

kontragalop, kontragalop, kontragalop og temposkift.

Det virkede fabelagtigt på min "gamle" hoppe, der havde samme problem i en periode.


"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige Mors nyt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 13:02

Hej


Ja nu har jeg startet LA6 her til morgen og jeg har nok ikke grund til at være for pylret med galoppen, for idag var der ingen problemer fik ene 7 taller i galopprogrammet, så det er jo ikke så skidt, jeg varmede op i galop i versade, og det er faktisk en rigtig god øvelse, så det var ok. der vi ikke var så goe idag var travers og travøgninger, men det skal nok komme vi er noget grønn ne i LA6 det er 3 gang vi starter det så 63,25 procent er helt ok. er rigtig godt tilfreds

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan!!!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 19:07
Det var flot.. Så kan du jo godt alligevel

Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 22:59

Det var da slet ikke så ringe et resultat..

Tillykke med det..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider