dygtig nok til at kunne "holde" hesten, når andre kan - så vil jeg nok påstå, at hun heller ikke er dygtig nok til at ride med noget som helst andet end trensebid - og måske ikke engang dét...
Men jeg forarges også jævnligt over, hvad man finder på at putte i munden på forskellige heste, når jeg ser springundervisning på min rideskole.
Især når man overvejer, hvor dårlige rytterne faktisk er til at håndtere biddene, sidder og hænger i hestens mund over springene og når der bliver sat tidligt/sent af osv. - og så synes jeg faktisk ikke, det er så underligt, at hestene forsøger at slippe væk; det er jo deres primære forsvar at flygte 
Jeg synes jo egentlig alle springryttere skulle få lært deres heste at lystre på et stop-signal og et gå-frem-signal, uanset hvor de befinder sig på springbanen (og det vil jeg altså påstå, at alle heste kan lære - måske er jeg naiv). Men det burde man altså lære, før man overhovedet fik lov til at fortsætte over springet...
Sippet og hys - ja, måske 