Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 bid- hvad er værst?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 15:56

Hej alle.


Altså jeg har part på en hest som jeg springer, hun går til daglig på et alm trensebid (og springer nogenlunde fint på det selvom hun trækker lidt) og hackamore.


Nu er der så en anden der også vil springe på hende ( ) og hun kan ikke holde hende på alm trensebid og har derfor først sprunget hende på et treringsbid (hvilket jeg også gjorde i starten indtil jeg fandt ud af at jeg kunne styre hende på alm bid) og nu finder jeg ud af at hun har skiftet til et delt pelham bid fordi hun ikke kunne holde hende på treringsbiddet.


Mit spørgsmål er, hvilket et af biddene er værst for hendes mund?

Synes selv at det virker ret voldsomt med pelhambiddet!


Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaQWAESFDGX
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 23:09
min holdning må være at begge bid er værst. Hun burde da slet ikke springe hesten, hvis hun ikke kan styre den på almindeligt bid.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjae...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 23:39

de to andre bid er jo hjælpemidler, så hvis de bliver brugt korrekt i samarbejde med berider/ridelærer, så er det vel okay, men jeg synes dog selv at man skal have en del erfaring i at ride med så stærke bid.


Men hvorfor snakker du ikke med ejeren af hesten, og fortæller at det sagtens kan læres at ride med alm trensebid.


Nina Christophersen
1 Junior Springhest sælges (Se præs)

Gør livet til en fest, rid Spring hest
:D
Stald Egeskov Ridecenter(Klik her)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 09:12

Spør´Smukke GAnger så vil han svare, hvis han kunne, et alm. trensebid.


Så han rides i blank kandar til alt. Det er jo hånden der klamre sig fast i den anden ende og ikke bidet som sådan der er hårdt.


Illum...

.

Super Jack Russell hanhvalp 3 mdr. til salg.

DKK bog,færdig vac.

Sælges IKKE til folk der IKKE er hjemme hele dagen.

Han har et fantastisk sind og er hurtig i opfattelsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hun ikke er
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 11:35

dygtig nok til at kunne "holde" hesten, når andre kan - så vil jeg nok påstå, at hun heller ikke er dygtig nok til at ride med noget som helst andet end trensebid - og måske ikke engang dét...


Men jeg forarges også jævnligt over, hvad man finder på at putte i munden på forskellige heste, når jeg ser springundervisning på min rideskole.

Især når man overvejer, hvor dårlige rytterne faktisk er til at håndtere biddene, sidder og hænger i hestens mund over springene og når der bliver sat tidligt/sent af osv. - og så synes jeg faktisk ikke, det er så underligt, at hestene forsøger at slippe væk; det er jo deres primære forsvar at flygte


Jeg synes jo egentlig alle springryttere skulle få lært deres heste at lystre på et stop-signal og et gå-frem-signal, uanset hvor de befinder sig på springbanen (og det vil jeg altså påstå, at alle heste kan lære - måske er jeg naiv). Men det burde man altså lære, før man overhovedet fik lov til at fortsætte over springet...


Sippet og hys - ja, måske ;-)


"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider