Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Longeringssystem? Hvad og hvordan?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 14:31

For et stykke tid siden var jeg ude og se en lokal rytter træne sine heste og til longering brugte hun et longeringssystem til sine dressurheste.

Nu er jeg så kommet til og tænke på hvordan det virker? kan godt se noget med at bagparten også kommer med

Og er det bedre/mildere end andre hjælpetøjler(som jeg helst ikke bruger)eller hvordan og hvorledes??

Tika sælger dem her: www.tikarideudstyr.dk/ shop.php?item=701

0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 15:50

Prøv at søg på pessoa system, så kommer der en masse op, men meget blandede meninger.

Selv har jeg brugt det efter anvisning fra dyrlægen op været meget glad for resultatet.

Det er som alle andre hjælpemidler, det kan bruges eller misbruges, så søg råd inden du går i gang og spænd det aldrig for stramt :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 16:48

Tak for svaret, vidste ikke det var det samme! Havde søgt på longeringssystem!!

Bare så det er på det rene, så har jeg IKKE tænkt mig at bruge det(ihvertfald ikke uden kvalificeret rådgivning), men var bare nysgerrig - det ser jo møj møj avanceret ud!!

0
0
Svar på denne tråd

Pessoasystem
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 18:05

Jeg købte sådan et system til min unghest og har brugt den en del i forarbejdet til tilridning. Hun lærte lynhurtigt at slappe af i overlinien og søge frem til biddet, så her fungerede det over al forventning.

Efter hun er tilredet longerer jeg yderst sjældent og i givet fald løs i roundpennen, så nu hænger den bare og samler støv. Men hvis man vil have noget styrkende ud af sin longering er pessoasystemet rigtig godt.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville aldrig bruge det
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 10:41

Efter min mening må der være en mere skånsom måde at lære hesten afslappet holdning.

Som jeg har forstået det virker systemet ved at hestem hiver sig selv i munden hvis den ikke træder langt nok ind under sig!

Så man skal godt nok vide hvad man gør hvis man vil prøve det, har set mange heste der fare panikslagne rundt fordi deres ejer vil prøve det uden helt at vide hvad de egentlig gør.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider