Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Skal Øve Dresurstævne.
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 18:23

Heej Folkenz.


Hvor lang tid plejer man at bruge på at skulle øve til et dresur stævne. ?
- Manda

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 21:22

Det kommer an på mange ting. Jeg gør det at jeg øver til jeg synes min hest kan gå programmet så jeg er tilfreds. Det er klart der skal lidt mere træning til hvis din hest øvelsesmæssigt er klar til en lc2 og du vælger at ride la2.

Øv til du synes hesten er klar til det program du vil ride. Det behøver ikke tage lang tid, det er op til dig.


Fri hash og vindmøller og flere popcorn til folket.


0
0
Svar på denne tråd
 
 stævnetræning
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 23:55

Tja, det kommer jo helt an på, hvad niveau hesten er på, hvordan dens kondition er, og hvad man skal ride.


Hvis hesten er i nul-kondition, skal man ihvertfald bruge 2-3 måneder på genoptræning, og dertil kommer så den egentlige dressurtræning. Skal man ride LC klasser, behøver man mindre tid, end hvis man skal ride M klasser. Dressur er jo ikke bare at lære hesten diverse øvelser, men at styrke den, gøre den smidig og afslappet. Fra tilridning til Grand Prix behøver hesten mindst 4-5 år, men hvis man kun skal ride LC, kan en dygtig rytter få en unghest klar på få måneder...



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider