Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hesten springer over hegnet
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 09:19

hej.

Er der nogle der har et eller flere råd, hvis hesten springer over hegnet??

Mit hegn er 1.30 cm, 3 tråde hvoraf den øverste er hvidt flexbånd (har prøvet med forskellige bredder), men lige meget nytter det, da hun springer over ligeså snart der er noget sjovere på den anden side af hegnet.

Der er selvfølgeligt strøm i hegnet.

Det eneste der pt. har hjulpet er 2 ekstra tråde, så mit yderhegn nu er omkring 2 meter, hvilket hun endnu ikke har givet sig i kast med.

Jeg kunne godt tænke mig en anden løsning, da det kunne være rart at kune sende hende i træning, uden at sætte begrænsniger for udlukning.

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 11:19
Det eneste jeg sådan lige kan komme på, er at du må finde på et eller andet sjovt til hende at lave på folden, en hestefodbold eller legetøj eller noget, så der ikke er noget sjovere på den anden side. Så kan det være hun bliver inde på folden.

Nu Med Plethest!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 12:36

Velkommen i Klubben af Indehavere af Fjederfødder

Jeg har selv en af slagsen - hun hopper hvor som helst, når som helst, og ville sikkert stadig gøre det, hvis ikke hun nu står bag ved et 2+ m højt hegn

Fjederfoden kan uden at anstrenge springe over et hegn på 1,5 m fra stående stilling - og hun har aldrig hængt fast eller revet noget ned. Hun er snu er hun...hun ved præscis hvor hegnet er, og hvor højt det er.

Jeg har iagtaget hende "afpatruljere" hele folden langs hegnet, når hun bliver lukket ud på en ny fold, så hun kender hegnet.

-Men hun springer primært opppe ved leddet.

Problemet er at hvis de først én gang har fundet ud af at de kan springe ud, så ved de at de kan - det eneste der har hjulpet i mit tilfælde er som sagt et meget højt hegn.

Frühmi er heldigvis klog nok til at kende sine begrænsninger, så hun har aldrig forsøgt sig med det høje hegn.

DOG har jeg en enkelt gang set hende springe mellem trådene på et højt hegn, hvor trådene var sat med meget stort mellemrum

Det fungere fint i hverdagen hos os - men det sætter nogle begrænsninger, som du selv skriver.

Vi er fx. begrænset til folde der i høj grad er omkranset af naturligt hegn, og så sætte højt hegn op de steder hvor en springtur frister.

Flade markfolde uden buske mv, er desværre ikke noget vi kan bruge.

Det kan også give problemer ifm nyt opstaldningssted

Jeg vælger at tro at hegnshoppere er lidt klogere end gennemsnittet, som endnu ikke har fundet ud af at forskellen på et spring og et hegn ikke er så forfærdelig stor

Håber du finder en løsning!

Chris

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

christina
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 14:11

På en måde rart, at høre at andre kender til et stortset uløseligt problem, andet en det skrækkelige høje hegn.

Det er lidt sjovt at det tilsyneladende er samme fremgangsmåde min benytter sig af.

Min tjekker hegnet så hun ved, hvor det er, hvorefter hun let og elegant springer over både fra stående position og i fuld firspring.

0
0
Svar på denne tråd

åhh gud..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 15:07

Er der virkelig andre som osse drives til vanvid med denne "springrace" Man er da på kanten af sindsyge med sådan en hest.

- intet hjælper.

Boycot Rodeo !

Skulle dette være med din hest:

s147271628.onlinehome.us/ RodeoReality11min-broadband.wmv

0
0
Svar på denne tråd

mit nyeste påfund
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 15:11

Mit nyeste påfund er at lægge bomme ud før og efter leddet. Det er næsten altid der han hopper ud. Men desværre heller ikke det har virket.

det er faktisk ret frustrerende...

Boycot Rodeo !

Skulle dette være med din hest:

s147271628.onlinehome.us/ RodeoReality11min-broadband.wmv

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle tøs holdt op
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 17:20
da hun blev gammel. Hun har været en inkarneret hegnshopper hos tidligere ejer, men holdt op da hun blev 16-17 år - hvis det er nogen trøst.
Så vidt vides gjorde hun det heller ikke når hun var i fol: enten var hun for tung eller også ville hun ikke forlade føllet (Smil)

Vi har en pony nu, som snildt tager 150 cm fra stående, men kun hvis han bliver forskrækket.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 19:45

Det der med at de ikke hopper når de er i fol...Frühmi tog hegnet i elegant stil 14 dage før hun folede. Jeg tænkte også: Den hopper sgu ikke - den er for tyk...jaja..

Men det kan jo ikke overraske nogen - vi snakker trods alt om en hest, der efter at have fået fjernet 1/3 af hoven, og med vandtæt forbinding på, sprang ud af sin sygefold på 3 ben...hun er uforbederlig!

Hun bliver så 15 i denne måned..men lur mig om ikke hun ville hoppe, hvis vi fjernede det høje hegn...

Hun startede i sin tid karrieren med at hoppe, hvis heste fra andre folde, eller hendes egen fold, blev taget ind.

Til sidst gjorde hun det bare når hun havde lyst, især da hun fandt ud af der var væsentlig bedre græs på hømarken, end på folden

- Ret problematisk, da hun tidligere har været forfangen og skal have "kontrolleret" sit græsindtag...

Har overvejet om man kan lave en fold med låg på?

Eller en elefant-lænke om benet?

En papkasse med hul til hovedet - så kan man selv flytte utysket rundt på folden efter behov...you name it

Christina

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

kan måske hjælpe?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 19:58

hej.

jeg vile foreslå at du kunne lægge bomme inde på folden og sætte nogle spring op derinde, det ville den måske kunne lide og interessen ville gå til "de rigtige spring" og ikke hegnet, det er måske hver at prøve. Eller oså kunne du finde oget sndet jovt legetøj en hestefodbold som er specialt lavet til at heste kan lege med dem.. håber det hjalp;-) Søde knuz og kram// melissa k

0
0
Svar på denne tråd

Forresten...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 20:04

...dobbelthegn virker også hos os

Ligesom det der adskiller 2 folde der ligger lige op af hinanden. Der skal være tilpas mellemrum mellem de to tråde, til at det ikke frister at springe over...og der skal være smalt nok til at hesten ikke fristes til at "mellemlande"..så at sige

Chris

- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Det er rart at høre!!!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 10:50

Det er meget rart at høre at flere har de samme frustrerende problemer med "udspring".

Og jeg kan høre at flere af jer, har prøvet at løse det ligesom jeg.

Det ville være rart, hvis hun stopper med alderen, men hun er kun 7 år, så jeg kan nok komme til at vente MEGET længe.

Dobbelt hegn er i mit tilfælde ikke nogen hindring, damen tager sig bare lidt mere sammen.

Hun har to legekamerater på folden, men finder det stadig mere spændende at forlade dem, for at hilse nærmere på naboens heste, ligesom hun af og til lever efter den livsfilosofi at "græsset altid er grønnere på den anden side".

Måske er det den ulempe, man bliver udsat for med en god spring afstamning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider