Velkommen i Klubben af Indehavere af Fjederfødder 
Jeg har selv en af slagsen - hun hopper hvor som helst, når som helst, og ville sikkert stadig gøre det, hvis ikke hun nu står bag ved et 2+ m højt hegn 
Fjederfoden kan uden at anstrenge springe over et hegn på 1,5 m fra stående stilling - og hun har aldrig hængt fast eller revet noget ned. Hun er snu er hun...hun ved præscis hvor hegnet er, og hvor højt det er.
Jeg har iagtaget hende "afpatruljere" hele folden langs hegnet, når hun bliver lukket ud på en ny fold, så hun kender hegnet.
-Men hun springer primært opppe ved leddet.
Problemet er at hvis de først én gang har fundet ud af at de kan springe ud, så ved de at de kan - det eneste der har hjulpet i mit tilfælde er som sagt et meget højt hegn.
Frühmi er heldigvis klog nok til at kende sine begrænsninger, så hun har aldrig forsøgt sig med det høje hegn.
DOG har jeg en enkelt gang set hende springe mellem trådene på et højt hegn, hvor trådene var sat med meget stort mellemrum 
Det fungere fint i hverdagen hos os - men det sætter nogle begrænsninger, som du selv skriver.
Vi er fx. begrænset til folde der i høj grad er omkranset af naturligt hegn, og så sætte højt hegn op de steder hvor en springtur frister.
Flade markfolde uden buske mv, er desværre ikke noget vi kan bruge.
Det kan også give problemer ifm nyt opstaldningssted 
Jeg vælger at tro at hegnshoppere er lidt klogere end gennemsnittet, som endnu ikke har fundet ud af at forskellen på et spring og et hegn ikke er så forfærdelig stor 
Håber du finder en løsning!
Chris