Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hesten stresser...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 18:19

Hej alle kloge hn-er

Der er en pige der hvor jeg har hest der har meget let ved at stresse...

Det er kun når hun skal rense hestens hove at hesten stresser. Hesten begynder at trippe rundt når hun vil tage fat i bagbenene, og når hun så glider hendes hånd ned ad benet langer den ud efter hende... Jeg tror at pigen har haft en dårlig oplevelse med nogle baghove eller noget og så tør hun ikke at tage ordentligt fat på hesten. Så stresser hun, Og når hun stresser, stresser hesten også. Meget følsom hest. Når jeg spørger hende hvorfor hesten gør sådan bliver hun sur og vil ikke svare. Når jeg så prøver at rense hove og lader som ingenting og tager det helt roligt med et fast greb er der slet ikke noget.

Hvad siger jeg til pigen??? Synes det er lidt syndt for hesten

0
0
Svar på denne tråd

Snakke snakke
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 21:46

Prøv at forklare og snakke med hende, stille og roligt.

Du kunne måske sige til hende "Du kunne måske prøve at gøre sådan, det ville være nemmere for dig.." eller noget i den stil, sig det bare på en pæn måde og forklar at du bare vil hjælpe hende.

Du kan også vise hende det, at du kan rense hovene på den uden den stresser. Hun vil nok sansynligvis undre sig over det, og måske lade dig hjælpe hende med det.

Zandra Lind Nørskov

Cassie

Your horse is your mirror.

0
0
Svar på denne tråd

hjælpe??
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 16:25

Hej.

Du må sige det pænt til hende så hun ikke skulle blive sur på dig igen. Og så må du tale roligt til hende og sådan nogle ting så hun ikke begynder at stresse eller sådan noget lignene.. me hvis bare du taler roligt går det helt sikkert. men som Zandra også siger du kan måske vise hende hvordan man gør?

fattede ikke om det var dig som rensede hovene på hesten efter hun havde prøvet?

søde knuz: Melissa kamper;-)

I naturen kan alle være

det er 100% sikkert:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider