Er der nogle der har en ide om hvad der sker i hovedet på min 10 årige vallak ?
Købte den i oktober. få dage efter jeg havde købt den slog den et ben og stod derfor alene inde i et par dage, uden nogle problemer. hverken, stress, vrinsk, stress eller andet.
den står sammen med en stor ifolet hoppe, en hoppeplag og en shetter.
Jeg kan simpelthen ikke skille ham ad fra hoppen. de står i boks ved siden af hinanden, bare hoppen kommer ud på staldgangen 1½ meter fra min er han ved at dø. han stresser helt op og er til skade for sig selv.
og kommer de andre på fold før ham... ja så er den helt gal. ikke bare alm brok, men den er"væk" så man næsten ikke kan få kontakt til den, og det virker som om den ikke rigtig tænker.
den kørte fint i trailer alene da jeg købte den, nu hopper den rundt og skriger (efter hoppen) er hoppen med står han from som et lam.
Prøvede at lade ham stå inde i 2 dage mens de andre var ude, for at han kunne forstå at det var ok at være alene. han har så fået skadet sig selv på en eller anden måde i øjet. endte på landbohøjskolen i 4 dage. derinde var der INTET, jeg kunne også gå ture med ham derinde unden noget stress (et par enkelte vrinsk men intet i forhold til derhjemme)
Hvad sker der med den ? hoppen er som sagt ifolet, førerhoppe og hun er ikke specielt vild med ham.
Jeg vil nu prøve at flytte den et andet sted hen i et par dage og se hvad der sker, for den er også uridelig hvis jeg forsøger at ride på ridebanen 2-300 meter væk fra hoppen. (den er så ukoncentreret at man intet får ud af det) problemet er det samme hvis hoppen bliver taget op på ridebanen og han bliver i stalden/folden med de andre 2 heste. så det er ikke kun hvis han er alene eller bliver adskilt fra de andre, det er decideret denne hoppe han skal være nærheden af.
Nogle ide'er ? er snart åben for hvad som helst.
Hilsen Sjanna