Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Trailer loading
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 15:25

Jeg har nu været igang med - og er stadig igang med at træne trailerloading med min dejlige hest.

Og jeg må sige, at jeg er SÅ stolt over hende :-)

Det går bare bedre og bedre for hver dag der går.

Nå, men mit spørgsmål er så; Jeg har set en del, der simpelthen læser deres hest ind i traileren, imens man så selv står på jorden, også går den selv op i traileren.

Derefter sætte de bagbommen på, og binder torvet fast - til bagbommen. "SMART" tænkte jeg så! :-)

Er der nogen der plejer at gøre sådan, eller har erfaringer med det?

Ligesom her, hvor man kan se at torvet er bundet fast til bagbommen.

Hilsen Zandra

Zandra & Cassie

"Your horse is your mirror.. "

Vær ikke flov over dine fejl, men lær af dem.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor til bagbommen?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 16:37

Jeg kunne forestille mig, at folk gør det, så man lettere kan "gribe" hesten under aflæsning?

Selv sender jeg også Felur op (smider tovet over halsen på ham) og sætter så bagbommen på. Skulle han nå at gå baglæns ud igen, så kan jeg nemt gribe tovet og prøve igen.

Når han så står på plads og bommen er lukket, så tager jeg tovet af ham og binder ham i trailertovet i stedet.

Og - JA - jeg har kvajet mig og har glemt at løsne foran og åbne bagbommen ved aflæsning . Heldigvis går hesten bare frem igen . Måske er det derfor nogen binder dem til bagbommen?

Personlig ville jeg ikke bryde mig om, at have et langt tov hængende langs hesten under transport.

En lille kommentar til billedet: at man benytter rebgrime under træningslæsning ser jeg intet forgjort i. Men at der står to heste oppe kunne godt tyde på, at de nu skal ud at køre.

En rebgrime kan IKKE gå i stykker, hvis uheldet er ude og hesten f.eks. kaster sig Så jeg kan kun fraråde det.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Jada...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 19:16
...vi plejer at læsse, binde til bagbommen og køre sådan.
Men hvis hesten kan få hovedet under forbomen KAN det være et problem at gøre sådan. I så fald kan det anbefales at binde hesten foran også.

Vi kører kun i rebgrimer, hvis hestene udelukkende er bundet til bagbommen og der ikke er noget i traileren, de kan hnge fast i.
Hav altid en (skarp!!!) kniv med.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:48
99E, er det bare fordi det er nemmest, at I binder dem til bagbommen, eller er der en anden fordel ved det?

Nyt på www.hesteforstand.dk:

Artikel om klikkertræning

Indlæring, adfærd, klikkertræning

Foredrag, demonstrationer, undervisning

Hjælp til problemheste

0
0
Svar på denne tråd

Gør det også...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 10:24

Jeg binder også mine heste til bagbommen efter de er sendt ind.

Tovet bliver lagt hen over ryggen på hesten, så det ikke hænger ned.

Jeg gør det udelukkende fordi det er nemmere og hurtigere end at skulle binde dem foran.

Og jeg kører altid mine heste i rebgrimer, med mindre der i traileren er noget de kan sidde fast i.

BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND!

-------

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Kommentar:
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 10:27

Camilla, hvis hesten kaster sig, er den ikke klar til køreturen. Nu ved jeg jo tilfældigvis at Miro og Phønix, som billedet forestiller, er så trailervante som nogen hest bliver.

Hvis man har gjort sin forberedelse godt nok, er der intet farligt i at køre med rebgrimer.

BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND!

-------

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Fordele v. bagbomsbinderi...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 13:12
...Tjah, det er også sværere for dem at få hoppet OVER forbommen - det er der ikke rigtig reb til, vi har rebene hængende langs ydersiden af hestene i en smal trailer - men det er primært fordi det er nemmere, når man læsser udefra. (y)

Det er også nemmere at få fat i rebet igen når hesten skal ud af traileren - jeg bryder mig ikke meget om at stå i en smal, smal trailer (vi har de sidste maaange år kun kørt i Variants den smalleste model) med en hest. Så hellere stå udenfor, så vi ikke er for mange, der skal dele den smule plads. :-)

Men vi binder altså ikke som Miro/Phønix er bundet ovenfor.
Jeg står ved siden af rampen "på ydersiden" og læsser hesten. Rebet kommer så til at hænge mellem hesten og trailervæggen og bindes til bagbommen op ad trailervæggen. Rebet ligger IKKE over ryggen på hestene.
Det er bl.a. fordi Sorcha helst skal lade være med at gnave Pietons ører af undervejs, og fordi Pieton skal lade være med at bide Sorcha's reb over. ;-)

De færreste heste kan finde på at smide sig, hvis de ellers er fuldstændigt rolige og trygge ved at være i traileren.
Jeg har oplevet EN hest, der kunne læsses (ret) nemt, og som larmede/tumlede helt utroligt meget i traileren.
Det viste sig (da vi prøvede at køre et stykke med en observatør i traileren) at det var et balanceproblem. Hesten væltede simpelthen i hvert sving! Den blev i øvrigt kørt i staldgrime og var bundet foran - det var ikke vores hest.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 13:42

Tak for alle jeres svar.

Jeg er lidt itvivl om hvorvidt jeg ture og binde min hest sådan. Men i princippet tror jeg faktisk at hesten ville syntes bedre om ikke at blive bundet foran. Hun går nemlig meget nemt i panik, hvis hun er bundet foran. Det ville da også være 100 gange nemmere for mig ;)

Zandra & Cassie

"Your horse is your mirror.. "

Vær ikke flov over dine fejl, men lær af dem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider