Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

træning af 6 års der lige er tilredet
Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 14:57
Hejsa. Jeg spørger af ren nysgerrighed. Men en 6 års hoppe i fol, der blev gjort ryttervant sidste år, hvordan starter man den? Jeg ved godt, at den skal gøres sadel og ryttervant igen, men kan man gå lidt hurtigere frem med en der er i den alder i forhold til en hest på tre som Sedoj. Ham rider jeg maks hver anden dag i 20 min. Jeg ved godt at man skal tage hensyn til føllet, men kan man ikke forlange lidt mere af en 6 års end en tre års.
Hilsner og Vrinsk fra Susanne og Sedoj
Besøg min hjemmeside http://devoted2.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: træning af 6 års der lige er tilredet
Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 15:01
efter min mening, så kender hesten jo tingene og har fået lidt rutine, som den jo får genopfrisket. men prøv at føle med hesten. den viser altid sin rytter, hvor langt man kan gå den og den dag.

så hvis du lytter efter hesten, så skal den nok vise dig vejen og hvor meget den kan klare af træning på nuværende stadige...

"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2002 15:03
Hej Susanne

Det afhænger naturligvis meget af den enkelte hest. Men mon ikke, den kan huske, hvad den har lært? Du må prøve dig frem.

Hvad angår mængden af ridning, skal der naturligvis tages meget hensyn til dens kondition - eller mangel på samme ;-) Start med at skridte og gør skridtturene længere og længere. Så kan traven komme ind i billedet. Man skal jo alligevel ikke forsøge sig med øvelser i trav, som hesten ikke kan gennemføre i skridt.

Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...

Rikke5 :-)

Der er ingen virksomheder, der ødelægger miljøet for sjov - de gør det for penge!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-09-2002 07:17
Hejsa.

Jeg har en 5 års der også har føl fra i år. Hun blev tilredet som 3½ års og lærte der at dreje ,stoppe og rigtig galop. Hun trængte til at blive 1 år ældre og kom derfor i fol. Vi genoptog ridningen her i sommer. Jeg rider hende som en 4 års, for som min underviser siger - hun er ikke mere udviklet med muskler end en 4 års.
Jeg går meget forsigtigt frem og stritter hun imod venter jeg nogle dage og prøver igen. Hun er en hest der vil gøre alt for at gøre rytteren tilfreds, så gør hun det ikke, er det fordi hun ikke kan( det strammer et sted)
Jeg longerede hende med LØSE indspændinger de første 2-3 uger. 20 min 4-5 dage om ugen.
Du skal huske at fodre godt på hende, da det er hårdt både at produucere mælk og blive redet. Mit føl er fra april og har fået "eget værelse" om natten. Det giver mere ro til hoppen og føllet trives fint.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider