Hej
Ved ikk om jeg placere dette indlæg rigtig.
Sagen er den at jeg har en fantastisk hest, som jeg købte som ikke tilredet. har så selv redet ham til, startede feb i år, han har altid været en fræk hest, starten bukkede han en del, satte sig på bagben, slog med forbenet, lavede mange skøre ting, som jeg stille og roli fik pillede af ham, og det begyndte at gå rigtig fint, to gange har vi redet tur ( 8 km ) uden det mindste problem.
lige pludselig en dag, da jeg satte mig op, var han direkte sur / gal han trak højre bagben ind under sig og sparkede med fuld kraft. dette blev han ved med, tænkte måske han har ondt, så hoppede af - tjekkede sadlen om noget naget, der var intet. når jeg rørte ham var han ej heller påvirket.
hoppede op igen, og han fortsatte - blev så enig med mig selv om der måtte være noget galt. for sådan havde han aldrig været før.
han fik så en uge ´s ro, hvor han bar kom på fold - vi gik en tur og hyggede, han fik massage og efter den uge prøvede jeg at hoppe på ryggen igen, men han var som sidst højre bagben ind under så han nærmest ramte min fod i stigbøjlen. inden hans kraftfulde spark bagud. nåhh ned igen med mig. og tilkaldte dyrlægen nu måtte jeg ha en konstatering om han virkeli havde ondt trods han lige havde stået stille en uge.
dyrlægen kom, tjekkede ham i stalden, så mig ride og gennemtjekkede ham fra hoved til hale igen.
Der var INTET at anmærke på hesten. så dyrlægen mente han "bare" var fræk..- og synes egentli han var lidt farlig
hmmm oki bare frækhed ved godt jeg har en fræk hest, men direkte farlig synes jeg nu ikk han er ... ( blir vel altid lidt ked når ens kære eje blir betegnet som farlig. )
Jeg ved ikk hvad jeg nu skal. kan sagtens sætte mig op på ham og tage kampen op stille og rolig har masser af tid og er et tålmodig menneske -
nu ved jeg han ikk har ondt nogen steder, og at det ikke er sadlen. meen har bare en fornemmelse af at han har ondt.
nogen der har en ide til noget. ??? el er det bare en kamp der skal tages op. ???
Han har utroli meget tillid til mig, os derfor mit indre siger mig han har ondt, for ellers ville han ikk opfører sig på den måde. Men jo ikk nemt når dyrlægen siger han INTET fejler.
gode råd ønskes...
lige lidt info om hesten.
Vallak på 7 år..
Håber på gode råd.. forslag el lign ... ???