Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Er i 7 sind...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 11:14

Hej


Ved ikk om jeg placere dette indlæg rigtig.


Sagen er den at jeg har en fantastisk hest, som jeg købte som ikke tilredet. har så selv redet ham til, startede feb i år, han har altid været en fræk hest, starten bukkede han en del, satte sig på bagben, slog med forbenet, lavede mange skøre ting, som jeg stille og roli fik pillede af ham, og det begyndte at gå rigtig fint, to gange har vi redet tur ( 8 km ) uden det mindste problem.

lige pludselig en dag, da jeg satte mig op, var han direkte sur / gal han trak højre bagben ind under sig og sparkede med fuld kraft. dette blev han ved med, tænkte måske han har ondt, så hoppede af - tjekkede sadlen om noget naget, der var intet. når jeg rørte ham var han ej heller påvirket.

hoppede op igen, og han fortsatte - blev så enig med mig selv om der måtte være noget galt. for sådan havde han aldrig været før.


han fik så en uge ´s ro, hvor han bar kom på fold - vi gik en tur og hyggede, han fik massage og efter den uge prøvede jeg at hoppe på ryggen igen, men han var som sidst højre bagben ind under så han nærmest ramte min fod i stigbøjlen. inden hans kraftfulde spark bagud. nåhh ned igen med mig. og tilkaldte dyrlægen nu måtte jeg ha en konstatering om han virkeli havde ondt trods han lige havde stået stille en uge.

dyrlægen kom, tjekkede ham i stalden, så mig ride og gennemtjekkede ham fra hoved til hale igen.

Der var INTET at anmærke på hesten. så dyrlægen mente han "bare" var fræk..- og synes egentli han var lidt farlig

hmmm oki bare frækhed ved godt jeg har en fræk hest, men direkte farlig synes jeg nu ikk han er ... ( blir vel altid lidt ked når ens kære eje blir betegnet som farlig. )


Jeg ved ikk hvad jeg nu skal. kan sagtens sætte mig op på ham og tage kampen op stille og rolig har masser af tid og er et tålmodig menneske -

nu ved jeg han ikk har ondt nogen steder, og at det ikke er sadlen. meen har bare en fornemmelse af at han har ondt.


nogen der har en ide til noget. ??? el er det bare en kamp der skal tages op. ???

Han har utroli meget tillid til mig, os derfor mit indre siger mig han har ondt, for ellers ville han ikk opfører sig på den måde. Men jo ikk nemt når dyrlægen siger han INTET fejler.


gode råd ønskes...


lige lidt info om hesten.


Vallak på 7 år..


Håber på gode råd.. forslag el lign ... ???




Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 
 få en anden ud
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 11:49

evt en kiropraktor - det er desværre ikke alt en dyrlæge kan se...

Muligvis har han lagt muskler som nu "kommer i klemme" af sadlen???


Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk


Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 15:09
JA var os min tanke, men han ømmer sig heller ikke, el er irriterret først når jeg sætter mig i sadlen han blir sur, alt omkring sadlen er blevet nøje tjekket da det os vr min første tanke



Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke alt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 16:15

vi sådan bare lige kan mærke. Tænk på at når du kommer I sadlen så ændres belastingen og vægtfordelingen. Jeg ville stadig helt sikkert få ham "gået igennem"

Min var sidste sommer lidt sværere at ride på den ene volte - bare sådan - det er nok "bare balancen"... agtig. Havde kiropraktor ude og "tre slag med en gummihammer" senere gik hun helt ens på begge volter... det var ikke noget alvorligt - bare lige lidt i nakken i den ene side og lidt på den ene balle. Så det betaler sig at lytte til deres signaler!


Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk


Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 )))
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 17:59

han er blevet gået i gennem... to gange.


i´komer lige hjem ude fra ham. i dag var han blid som et lam, ingen problemer ej heller under ridning... idag var han den gamle hest jeg kender... ;-) var super dejli...


men ja.. vil ha en kiroprakter til at kigge på ham... for en go ordens skyld




Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 
 fyseterapeut
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 18:34

Jeg synes ikke jeg har haft rigtig gode oplevelser med en kiropraktor alle gange, så jeg ville måske foretrække en fyseterapeut i stedet...men altså det er jo op til en selv hvad man synes...


God bedring

0
0
Svar på denne tråd
 
 )))
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:21

svensen


kan du anbefale en kiroparkter... ???




Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har gode erfaringer med
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 10:43

Charlotte Frigast - hun er både dyrlæge og kiropraktor og har også god forstand på sadler - kommer godt rundt om hele hesten!


Har også hørt at mange er glade for Tove Due - men jeg har "indtil videre" kun prøvet Charlotte.


Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk


Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 11:24

Tove Due

Hun er dygtig, det er Charlotte Frikast oxo.

Måske er det en dårlig vane han har fået- når jeg gør sådan hopper hun af- mener som din dyrlæge at det er farligt at lege med- få evt. hjælp til ham.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme sted
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 19:22

træner du hesten samme sted hver gang - altså på samme bane/i samme ridehus? Kunne man tænke sig, at hesten er bange for noget, der hvor du træner den, især hvis du træner den forskellige steder.


Det kan også være, at noget har ophidset ham inden du rider. Når han er sådan, hvordan er han så inden du sætter dig op? Du kan hver gang, du skal ud at ride, checke om han er samarbejdsvillig og afslappet fra jorden først og kun sætte dig op, hvis han er helt afslappet.


Hvis ridningen så går problemfrit, så skal du nok søge løsningen i omgivelserne. Hvis hesten derimod KUN reagerer voldsomt når du sætter dig op, men er helt rolig før og efter ridning, så må der være noget i forbindelse med selve ridningen, der generer ham - det kan være smerter, frygt eller at du ikke har fået lært ham den rigtige reaktion på dine signaler, giver signaler han ikke forstår, forlanger noget af ham, han ikke er klar til eller lignende.


Prøv at tænk disse muligheder igennem og se, om du kommer på mulige forklaringer.


www.hesteforstand.dk



Indlæring, adfærd, klikkertræning

Foredrag, demonstrationer, undervisning

Hjælp til problemheste


0
0
Svar på denne tråd
 
 )))
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 22:44

tina mj


tak for dit svar...


det gik super godt igen idag, skiftevis rider tur, på bane udenfor og indendørs hal,..




Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gjorden måske?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 09:55

Det kan også være en lille snert af gjordkrampe, det kan være så lidt, så han bare viser det på den måde??

Har haft en hoppe med nogenlunde samme tendenser...Og det kan snildt ændres på, ved at spænde langsomt op, over flere gange, inden du går i sadlen...måske bruge en tanteskammel, så du ikke får lavet et forkert træk når du stiger op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 )))
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 11:20
igen en super dag med hesten, ( begynder at tro dyrlægen har ret og at han bar var fræk.. ) tror ski min gamle vallak er vendt tilbage... ;-)



Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

HESTEMASSØR EL HESTEKIROPRAKTER

SØGES..

Herman Springer KK Ultra bid søges...

BØRNEPONY SØGES

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider