Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Klassisk/'HMS'/Adfærd - BØGER!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 20:40
Har i nogle erfaringer omkring nogle bøger omhandlende Klassisk/Akedemisk dressur, og 'HMS'/Hesteadfærds bøger? :-)

Jeg har selv "Gode manerer" og "At danse med heste" .. Men søger efter flere ;-)

Zandra & Cassie

"Your horse is your mirror.. "

Vær ikke flov over dine fejl, men lær af dem.

0
0
Svar på denne tråd

heste bøger
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 20:55

Prøv at læs Andrew McLean " Træning af heste - på hestens præmisser " den findes nok ikke på bibloteket endnu, men det er en fantastisk bog om hestes adfærd og trænning af dem, den er videnskablig, men let og forstå, enhver rytter burde læse den.

Hvis du vil læse noget på engelsk så er " The Nature of Horses " af Steven Budiansky et must, en rigtig god bog om hestens evolution, intelligens og adfærd. Den kan bestilles på www.saxo.dk

Hvad angår Akademisk ridekunst, så få fat i en af Bent Branderups bøger, " ridning på kandar " eller " klassisk ridekunst "

Disse bøger er mine " bibler " de har hjulpet mig meget i min trænning af min hest.

Held og lykke

mvh

Anneline

0
0
Svar på denne tråd

Bøger...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 21:06

Uh - jeg elsker bøger

Academic Equitation af General de Carpentry er min favoritbog om "klassisk dressur".

Hvis jeg skal vælge en bog om "HMS", er det True Horsemanship Through Feel af Bill Dorrance. Eller The Birdie Book af Deb Bennett, som man dog kun kan få på CD-ROM

Bedste bog om adfærd er svær at afgøre. Sue McDonnells The Equid Ethogram er et farvekatalog over al dokumenteret hesteadfærd med billeder, tegninger og forklaringer. Etogrammet er baseret på mange års observationer af vildtlevende ponyer og på samtlige videnskabelige adfærdsstudier, som er lavet. Der er nogle fantastiske fotografier af adfærd, man ikke troede mulig :D

Paul McGreevys Equine Behavior er mere tekst-tung, og har over 1000 videnskabelige referencer. Den dækker både opstaldning, træning, avl o.s.v. fra en klinisk etologisk vinkel, og er en grundbog for dyrlæger i hestens adfærd. Super bog, som jeg ikke ville undvære.

Andrew McLeans bog er dog den bog, jeg ville vælge at tage med mig, hvis jeg skulle være strandet på en øde ø med en hest Det er kort sagt bare den mest vigtige og anvendelige bog om heste, der nogensinde er skrevet. Og så kan man få den på dansk.

Mvh

Julie

Rodeo? Nej tak!

Over 12.000 har skrevet under imod rodeo i Parken.

Har du?

Sidste udkald - føl til sommer.

Drægtig RDH-hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jo, McLeans
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 21:20

bog er kommet på biblioteket - jeg har netop lånt den.

Og den er simpelthen fantastisk!

...og hobitterne *Lisa og Kalina*

0
0
Svar på denne tråd

Iiih Zandra
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 22:12

Jeg låner lige din tråd til et spørgsmål i samme dur, hvis jeg må?

Det er såmænd blot i forlængelse af ønsket om bogtitler inden for klassisk dressur:

Hvilke bøger er gode, hvis man ønsker at arbejde med lange liner? Til indøvelse af øvelser og muskel- og balancetræning?

Og så vil jeg lige anbefale dig Gitte Naldals "Fra Rytter Til Hest" - den er virkelig god :) (Y) (Y) (Y)

Hilsen Simone :)

0
0
Svar på denne tråd

Lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 08:33

Klassisk dressur:

Bent Branderup (bøger/DVD)

Franz Mairinger: Horses are made to be horses

Steinbrecht: Gymnasium of the horse hvis du har mod på det - svær at læse

Horsemanship:

Mark Rashids bøger anbefales MEGET

Adfærd:

Bøger af: Marthe Kiley-Worthington, Sue McDonnell

Det var dem, jeg lige kunne komme i tanke om - jeg skriver måske flere til senere.

www.hesteforstand.dk

Indlæring, adfærd, klikkertræning

Foredrag, demonstrationer, undervisning

Hjælp til problemheste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider