Uh - jeg elsker bøger 
Academic Equitation af General de Carpentry er min favoritbog om "klassisk dressur".
Hvis jeg skal vælge en bog om "HMS", er det True Horsemanship Through Feel af Bill Dorrance. Eller The Birdie Book af Deb Bennett, som man dog kun kan få på CD-ROM
Bedste bog om adfærd er svær at afgøre. Sue McDonnells The Equid Ethogram er et farvekatalog over al dokumenteret hesteadfærd med billeder, tegninger og forklaringer. Etogrammet er baseret på mange års observationer af vildtlevende ponyer og på samtlige videnskabelige adfærdsstudier, som er lavet. Der er nogle fantastiske fotografier af adfærd, man ikke troede mulig 
Paul McGreevys Equine Behavior er mere tekst-tung, og har over 1000 videnskabelige referencer. Den dækker både opstaldning, træning, avl o.s.v. fra en klinisk etologisk vinkel, og er en grundbog for dyrlæger i hestens adfærd. Super bog, som jeg ikke ville undvære.
Andrew McLeans bog er dog den bog, jeg ville vælge at tage med mig, hvis jeg skulle være strandet på en øde ø med en hest
Det er kort sagt bare den mest vigtige og anvendelige bog om heste, der nogensinde er skrevet. Og så kan man få den på dansk.
Mvh
Julie