Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Knækker sammen i bagben??
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 13:43

Hejsa

Er der nogen der har en idé om hvad det er der sker med Cecilia når hendes bagben/ende knækker sammen under hende?

Det sker både i skridt, trav og galop. Hun går uden sko.

Tit sker det når vi lige har redet dressur og jeg så slipper tøjlerne og lader hende strække hals, så forsvinder bagbenene??

Men det sker også når vi skridter for...

Knus Cecilia og Anita

Lykkelige ejer af:

3 skønne kattemisser ;O)

og 2 Agamer...
0
0
Svar på denne tråd

du bør nok
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 13:51

få tjekket hendes ryg og ben af en dyrlæge, jeg ville anbefale at det er en der måske også er kiropraktor.

Tror desværre ikke det er noget i selve ridningen - nok snarere et eller andet der enten sidder i klemme eller sidder skævt.

En enkelt anden mulighed kan være hvis hendes hove er for lange... det giver dårlig overruldning og nogel heste snubler så - ligesom hvis du går i for store sko.

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

spat måske...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 13:57

heste der har spat knækker nogle gange lidt sammen.

er den bøjeprøvet? eller røntgen?

det kan også være at den syrer til pga anspændthed.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

.

kontakt ang. ledige pladser til GOLEGA/PORTUGAL tur i nov. 6000kr

Se http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke det er...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 14:29

spat, da hun altid har gjort det...

Måske kunne det godt være pga. at hovene er for lange. Synes tit at smeden er lidt hrtig når han beskære hestene i stalden.

Ved faktisk ikke om hun nogensinde har fået lavet en bøjprøve?

Det var da en god idé at prøve at få en kiropraktor til hende og få tjekket hendes ryg

Lykkelige ejer af:

3 skønne kattemisser ;O)

og 2 Agamer...
0
0
Svar på denne tråd

ang. hovene
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 14:39

hvor ofte får hun dem ordnet??? - hvis vi skal kunne give en ide om noget kunne et billede fra siden af hele hesten og nærbilleder af hovene måske give en ide? -ikke at jeg vil love det men muligheden er at du får nogle bedre bud.

Det at han er hurtig behøver ikke at betyde at det er dårligt arbejde - men det kan man jo ikke se uden billeder, desværre.

Du kan evt kigge på hestens værns hjemmeside der er noget om hvordan velplejede hove skal se ud

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Knækker sammen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 15:12

at din hest "altid" har knækket sådan sammen under ridning behøver ikke at betyde at det ikke er SPAT, en stor del af spatheste udvikler det ret tidligt men viser måske først reelt smerte/halthed ret sent i forløbet.

Det er ikke for at bekymre dig unødigt men mit gæt er også spat, desværre, har lige PT 2 eks. i bekendtskabskredsen på heste med samme symtomer og de har begge spat.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

slinger
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 15:54

Det første der falder mig ind er slinger. Det at bagparten forsvinder under hesten lyder ikke godt.

Jeg vil virkelig anbefale dig at få en snak med en kompetent dyrlæge og få vedkommende ud til en almindelig undersøgelse. De kan ret hurtigt vurdere om den lider af slinger.

For lyder det ikke som om at der er noget galt længere oppe end i selve benene netop fordi du beskriver at den gør det hyppigt simpelthen falder sammen hver gang.

Pøj pøj med dt.

Med Venlig Hilsen

Nanna Høst Nielsen

og

Helbo´s Victor

0
0
Svar på denne tråd

knækker sammen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 16:00

Min har lidt løse knæskaller - godt nok opstår problemet kun når han ikke er i form, men der sker det, at når han fører bagbenet frem, så låser knæet lige inden han skal sætte hoven i jorden og da han så ikke kan strække benet men allerede er på vej frem, ja, så snubler han jo fordi der ikke er nogen støtte på den side. Hvis han kan nå det laver han lige et rejehop hvor han trækker benet op igen og så kan han sætte det. Nogen gange føles det bare som om han har fået et elektrisk stød. Jeg har set ham sætte sig på fold når det sker i galop.

Men som sagt, når han bruges regelmæssigt og træner bomøvelser o.lign. går det stort set væk.

Der er ikke noget at se på røntgen og han går altid gennem bøjeprøver.

:Pia

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model sælges BILLIGT, se præs.

HVAD KOSTER GROVFLIS?

0
0
Svar på denne tråd

Nye sko
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 17:18

Lyder som min vallak.

Det var senehæftningerne på bagbenene der var lidt stramme, men med kiler under skoene er problemet løst :-)

Det hedder YNDling, afledt af ynde, og ikke mit YNGlingstøj, sko, hest da YNGling refererer til YNGre personer ;-)
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

jeg følger lige
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 18:11

med her også da jeg kender en hest der knækker ned i bagbenet/bagbenene, og har meget svært ved at gallopper til den ene side.

det er ung hest.

CAsanova sælges, til godt hjem. godt avls emne. har papir.

www.123hjemmeside.dk/Hesteuniverset

0
0
Svar på denne tråd

unge heste og spat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 18:56

unge heste fra ca to år og op kan sagtens have spat. det er rimeligt almindeligt faktisk. det kaldes bla. juvenilt spat.

symptomer kan være flere af disse: knækker sammen i baghasen, anspændt lænd, diffus halthed/urentgående, stiver sig i den ene side, vil helst ikke gå den ene galop, uvillighed i at springe , uvillig til at lukke helt sammen i hasen under eks smedebesøg, evt hævelse på hasen eller fast knogle bule på indersiden.

behandling kan være bla ½ års ro på fold med skridteture i træktov, indsprøjninger med cortison , kilesko eller special beskæring med høje dragter og meget kort tå, glucosamin.

som sagt vil røntgen afgøre hvad det er. og evt bøjeprøve - men bøjeprøven er ikke 100% sikker.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

.

kontakt ang. ledige pladser til GOLEGA/PORTUGAL tur i nov. 6000kr

Se http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 20:36

Jeg har haft to spatheste og begge havde det med at knække sammen i bagbenene. Så det kan sagtens være det, men sikkert også så meget andet

The number of people watching you, is directly proportional to the stupidity of your actions...

0
0
Svar på denne tråd

har oplevet det med begge
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 08:06

mine heste, her sker det KUN når de trænger til smed (lidt for lange baghove) og problemet er væk igen så snart der er styr på det.

det skal siges at den ene hest har været i røngten og der var intet overhoved at se

0
0
Svar på denne tråd

måske hovene??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:59

Min vallak har gjort det samme. vi fandt så ud af (sammen med dyrlægen) at det skyltes smeden. min vallaks hove var skåret forkert, og det hjalp straks da dette blev ændret.

min vallaks hove var: for lave i dragterne, for lange i tåen, og så skulle skoene "tækkes" lidt længere tilbage.

Hvis jeg var dig ville jeg nok starte med at se på hestens hove.

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider