Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Galop hvad er det
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 16:02

Siger min tykke fjorbamse. Hun ved ikke at hun har en trejde

gangart, hun er en at de lidt dovne.

Hun er 9 år og er ikke blevet redet før nu, kun kørt med vogn da jeg købte hende, så vi er startet stille ud og, er slet ikke klar til gallop endnu, men mon ikke det kommer.

Men hvordan er det lige at jeg skal få hende i gallop. Ride meget stærkt, nej det vil hun heller ikke hvad gør jeg.

Er der nogen der kan komme med lidt gode råd ?



Smil til solen og den vil smile til dig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv med longe
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 17:27

Det jeg gjorde var at longere min hest og lære ham at galopere på komando...da jeg så senere mente at det var tid til galop med rytter på ryggen, fik jeg en til at longere mig hvor jeg selv sagde/råbte galop til ham, samtidig med jeg gav ham signalerne...


Det virkede hos mig i hvert fald... god fornøjelse


June

0
0
Svar på denne tråd
 
 træne...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 09:59

du skal øve meget stop og start. og så øve hende i at kunne gå lamgsomt - i både skridt og trav - og kunne øge tempoet igen.

Pas på at du ikke sidder og trykker til bende med mindre at du vil have at hun øger farten! -Så lærer hun snart at tryk med ben betyder "gå stærkere" og så vil du kunne bede hende om at gå "endnu stærkere" så tror jeg galoppen kommer. Umiddelbart med hendes temperement ville jeg træne det på tur. Tror hun som gammel kørehest vil "gå død" på banen. Hun skal bruge mange kræfter på at holde balancen i hjørnerne.


Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk


Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 12:57

Hej Tak for jeres svar!

Vi øver med at longere men damen syntes ikke det er særlig sjovt, men hun prøver da.


Det med at ride en tur ville jeg gerne bor på en lille gård med 8 hekt. men hun vil ikke ride alene, og jeg har desværre ikke lige nogen i nærheden til at tage med mig: Grunden til at hun ikke vil på tur alene tror jeg, at det er fordi hun har gået alene indtil jeg købte hende. Men jeg har en lang græs fold der så må jeg jo se om jeg kan få hende i trejde geer der.

.

Det du sagde (Svendsen) med at bruge mange kræfter i hjørnerne,

dem har vi haft en del problemer med da hun jo er vant til at køre vogn, så du kan måske forestille dig at man sidder og drejer lidt mærkeligt, for der er hesten jo nærmest helt stiv.


Smil til solen og den vil smile til dig
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider