Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan med til vænning af bid
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 15:43

Hejsa

Kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg bedst vænner min plag til at have bid i munden ?? ikke fordi det overhovedet skal have nogen effekt før om et årstid men så har vi god tid til at lære at have det i :-) indtil nu har han haft det på sekunder af gangen hvor han bare lige smager og tykker lidt på det. Han skal også lige have tjekket sine tænder først inden han skal have det på i længere tid af gange.

Hvordan har i gjort det med jeres ?

Vh Mette

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tilvænning til bid
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 18:29

Jeg gjorde det at jeg først lagde biddet i munden på ham i nogle sekunder ad gangen, hvor han fik lov at tygge på det. Det sad ikke fast i trensen, jeg havde bare fat i bidringene. Da han var fortrolig med at få det i, satte jeg det på trensen. I starten løsnede jeg det ene kindstykke når jeg lagde trensen på, så jeg sådan set lagde selve trensen på først og så lagde biddet i munden på ham bagefter. Da han var helt fortrolig med dette, begyndte jeg lige så forsigt at lægge trensen på normalt. I starten havde jeg ikke næsebånd på, men da han var vant til at have trensen på i et godt stykke tid ad gangen satte jeg et engelsk næsebånd på. I starten sad det helt helt løs, men nu sidder det som jeg ville sætte det på enhver anden hest (altså med plads til 2 fingre mellem næsebånd og næseryg). Han har også prøvet et kombineret næsebånd på.

Det er vigtigt at hesten selv får lov at slippe biddet når det skal ud. Nogle heste kan finde på at holde længe på det - det har min plag gjort flere gange. Så står han med biddet i munden i et par minutter før han slipper.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Følger lige med...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 08:48

Hvor gamle har jeres heste været da I begyndte at træne bid?

Gift med den skønneste mand og sammen har vi 2 prinser og endnu en prins i maven.

Den heldige ejer af Frieseren, Ninja, på 1 år.

0
0
Svar på denne tråd

Bid...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 08:53

Min hoppeplag på 2 fik bid i munden for en måneds tid siden. Jeg har trukket hende ud og/eller ind med trensen på, og lært hende at stoppe, dreje, bakke og gå frem med biddet i munden.

Første gang lagde jeg trensen på, og så gav jeg hende en skude gulerødder, så hun fik noget andet at tænke på. Da de var spist stod hun helt roligt med biddet i munden, og prøvede ikke at spytte det ud. Allerede efter få dage kunne jeg komme til at lægge trensen på ude på folden, selvom hun ikke havde grime på Hun går ikke med næsebånd.

Min anden plag har ikke haft trense på endnu, men han skal også have et lidt større bid, og jeg har ikke noget, der passer ham endnu.

Mvh

Julie

Rodeo? Nej tak!

Over 9000 har skrevet under imod rodeo i Parken.

Har du?

0
0
Svar på denne tråd

Min 2 års..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 18:17

Fik bare et hovedtøj med trense på og stod med det et par minutter inde i boksen. Hun tykkede lidt på det, også nussede vi videre.

Er også begyndt at gå med hende i trense, så hun kan vænne sig til at man "bruger" biddet...

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+

0
0
Svar på denne tråd

Diablo var
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 22:52

1½ år da han fik bid i munden første gang.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider