Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning af heste i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 11:32

Man hører altid at tyskerne er bedre til ridesporten. Og man snakker så tit om "tysk ridestil", og lign.


Er der nogen der kan fortælle lidt om Tysklands træningsmetoder m.m.

Naturligvis er der lige så mange retninger i Tyskland, som i DK, men et eller andet må de kunne.


Bl.a. tænker jeg på rideskole undervisningen, start af ungheste, stævner for ungheste, konkurrencer for ponyryttere, turneringer, und so weiter...




Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

Modstander af Rodeo i Danmark

Springsadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 23:35

I den stald hvor jeg arbejdede kom unghestene i gang når de var omkring 2 1/2 år med longering og tilvænning af sadel. Derfra kørte det så med indspænding indtil man kunne ride hesten alene.


Dem jeg var hos havde en meget hård omgang med hestene synes jeg, de havde begge kort lunte, konen råbte og skreg altid af dem og manden også, men han havde også en "løs hånd". Så flere af deres heste fik et lidt vildt udtryk i øjnene når de var i nærheden, nogle gik helt bagerst i boksen bare de gik gennem stalden Det skal lige siges at jeg altså ikke er sart, jeg er selv kontant, men jeg sørger i det mindste for at hesten ved hvad jeg har bedt den om. Det var ligesom om de regnede med at hestene forstod hvad de SAGDE til dem, men de havde jo slet ikke kropssproget med!


De havde ingen forstand på fodring, de fik kun byg - ingen vit/min, KUN byg.


Jeg var der i 4 mdr., så ville jeg ikke være med mere, men det var jo bare et sted, jeg ved ikke hvordan det er andre steder i Tyskland. Jeg har alligevel lært noget, man kan jo heldigvis sortere det fra man ikke bryder sig om.


Ved ikke med rideskoler, dette var jo bare min erfaring


Hilsen Laila

Den stolte ejer af Picasso og Kyrre

0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskoler
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 01:08

på rideskolerne jeg har set er undervisningen meget mere seriøs end den vi selv har herhjemme.

nu kender du jo selv til holdundervisning og elevheste/ponyer og det kan slet ikke sammenlignes synes jeg.

Allerede på elevhold lærer de at ride hesten til bidet for de rigtige hjælpere og hestene/ponyerne er af en helt anden kvalitet end dem vi ofte bruger herhjemme. Mere redne/trænede.

altså ikke at de herhjemme lærer de forkerte hjælpere men jeg tror du ved hvad jeg mener :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tysk ridestil
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 11:26

Hvad jeg forbinder med tysk ridestil er MEGET groft sat op:

KÆFT TRIT OG RETNING... altså en noget mere kontant ridestil. Både for rytter og hest.

Min datter har redet hos 2 forskellige beriddere.. og hun foretrækker den beridder der benytter hvad vi kalder tysk ridestil.

Mickey er klart også bedst gåenede med den ridestil

Frk. derimod kræver man spørger pænt om lov først.


rigtige ponymødre har intet andet liv


Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider