Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Voksen på pony...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:32
Hello out there!

Jeg rider på en haflinger på 1.48

Hvad må man starte i af dressurklasser når man er voksen og "hesten" er pony?

Marianne
0
0
Svar på denne tråd
 
 opklasses
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:44
en 1er kan opklasses til hest. Som jeg har forstået det betyder det at den så kan startes fuldstændig som havde den hestemål.

Venligst Julie


0
0
Svar på denne tråd
 
 pony i hesteklasser
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:16

jeg starter selv pony i hesteklasser, jeg har en fjordhest og er selv 30. jeg har altid startete ham i hesteklasser man melder bare til som en hest. har ponyen konkurrencepas til pony, skal den opklasses, det gøres hos dansk rideforbund. min havde kun sin stamtavle så da jeg fik lavet konkurrencepas ( skal forøvrigt kun bruges hvis man skal starte distriktstævner, klubstævner kan man godt starte uden pas) blev han automatisk hest i det han aldrig er blevet målt. så kom bare ud af starthullerne og kom ud på stævnepladserne.

venlig hilsen karina

Bemærk en pony må ikke starte både pony og heste klasser kkun en af delene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 LA ikke M
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:40

Hej.

Jeg mener kun man må starte La klasser og altså ikke videre i M klasser på pony som voksenrytter! Det har været sådan, ved ikke om det er lavet om fornyligt?

VH

Annette


ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 22:25

her er hvad der står i reglementet far DRF

142. Opklasning af ponyer til start i hesteklasser

1. En kategori 1 pony kan opklasses til hest.

2. En pony, der er opklasset til hest, må ikke starte ponyklasser uanset

disciplin og uanset rytter.

3. Point og andre kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i

hesteklasser.

4. Ved ejerskifte skal den nye ejer, før hesten må startes, efter at skiftet har

fundet sted, skriftligt meddele Dansk Ride Forbund, hvorvidt vedkommende

ønsker at bibeholde hestestatus eller at få denne ændret tilbage til

ponystatus.

5. En pony opklasset til hest kan til enhver tid nedklases til pony igen.

6. En pony kan ikke opklasses til samme rytter to gange.

7. En pony opklasset til hest kan kun startes af den eller de ryttere ponyen er

opklasset til, i den eller de discipliner den er opklasset i.


Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 19:35
Tak for Jeres tilbagemeldinger

Altså...

Min pony skal opklasses til hest hos Dansk Ride Forbund.

Men hvad er konkurrencepas, og hvordan får jeg et sådan?

Marianne
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider