Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning med 1 års hest ?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 12:23

Heej .


Jeg har næsten lige købt en dejlig dejlig vallak-plag <3

får ham desværre først hjem til sommerferien.


Han er 1 år og en måned når jeg får ham hjem.


lige nu træner jeg HMS med den pony jeg passer efter Ute Lehmann's (og Pat Parelli's) systemer.


Det er også det jeg skal bruge min plag til, jeg synes at jeg og hesten får mest ud af HMS .


hvornår kan man begynde at træne HMS med en plag ?


håber der er nogle der vil svare :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Med det samme
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:13

kan du starte- du skal tage hensyn til at han er ung og derfor holde lannngggeee pauser i træningen og vær EKSTRA god til at læse ham- for lige så let det er at lægge noget godt ind, lige så let er det desværre er det oxo at få lagt noget skidt ind.

Held og lykke med en lille ny

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar ?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:42
Tusind tak for dit svar
0
0
Svar på denne tråd
 
 svar ?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:49
jeg aftalte med hans ejer i pt. at få ham hjem til sommerferien, for så har jeg jo hele sommeren til at tage mig extra godt af ham :-)også kan jegvære rigtig meget sammen med ham og vi kan lære hinanden rigtig godt at kende :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Dorthe siger...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 16:35
...kan du gå i gang med det samme - men ikke for mange små cirkler, og lad være med at gøre hesten træt (fysisk/mentalt).

Det er en god idé at fx gå ture med hesten og lave små-øvelser undervejs, holde græsse-pauser og nusse-pauser etc.

Du kan også sagtens lære unghesten at få ting på ryggen (barebackpad, dækken, sadelunderlag etc), vænne den til paraplyer, pressenninger, bolde, larm og støj etc.

Jo mere unghesten er vandt til FØR tilridningen, desto nemmere bliver det for jer EFTER tilridningen.


... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd
 
 svar .
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 16:41

Ja, jeg har nogle DVD'er med tilridning og træning.

jeg vil så vidt undgå at longere og lave små cirkler, da jeg har læst at det er skadeligt for Føl og Plage, og at det er nok noget man først skal begynde på at træne når hesten er 3 år . men mange tak for dit svar :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 19:49
...efter min mening sagtens lave fx Circling Game - bare ikke mere end et par omgange på det korte tov, og nok ikke i galop.


... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 21:10
Ja, det kan du nok have ret i .
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider