Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Han nægter bidet
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 14:47
Ja, jeg er godt i gang med at gøre min unghyp klar til tilridningen til sommer, så vi går nogle ture med sadel og hovedtøj og longerer ligeså.

Han har haft hovedtøj på maange gange og der har ikke været synderlige problemer, men pludselig nægter han bidet, slår med hovedet, bakker frem og tilbage osv.

Hvordan kan dette være? Det er samme bid og hovedtøj, og han har ingen dårlige oplevelsehaft med det..

Kia

Is that the end of a fighter? To simply give up in the end.
0
0
Svar på denne tråd

Min gjorde lidt det samme
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 15:14

Jeg har oplevet lidt det samme med min 4 års, da han skulle vænnes til biddet. Han fik det på ca. 10 gange hvor jeg slet ikke havde fat i det, brugte kapsunen. Efter ca. 5 gange, begyndte han også at løfte hovedet højt, forsøge at dreje rundt og bakke. Jeg var i tvivl om der var noget galt, men jeg havde af samme grund haft tandlæge til ham ca. 2 måneder før han fik bidet på for første gang. Jeg besluttede mig derfor for at være lidt bestemt og give ham et stykke guf når han havde taget biddet, jeg behøvede ikke at være det mere end et par gange, nu står han ligefrem og gaber efter biddet når det kommer, men han får vel og mærket også stadig en godbid når han har taget det.

Hvis du er helt sikker på at han ikke har ondt over at havde biddet i munden, tror jeg bare de forsøger at snige sig uden om. Min gjorde ihvertfald selvom jeg var i tvivl, da han normalt altid er utrolig artig:-)

0
0
Svar på denne tråd

skifter tænder
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 11:54

måske skifter den tænder - eller har skiftet og fik bid i munden lige den dag en tand faldt ud og gummen var øm.

prøv at give biddet sammen med et stykke sukker.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

kontakt ang. ledige pladser til Golega/Portugal tur i nov.

Se også http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

Almindelige
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:13

Hvis du mener at diverse med tænder er tjekket, og evt. et efter trykmærker der hvor hovedtøjet har siddet, så kunne jo tænkes at det måske bare var almindelige ungheste nykker..

Ejer og rytter af

Philias &

Kajbjerggårds Blues

Dressur rytter

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 15:45

Hej hej

Ja tag at få tjekket dens tænder, Jeg har haft samme problem med en af mine 3½ år gammel var den og det viste sig den havde en løs ulve tand.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider