Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP MIG!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 15:42

Hej.

jeg er en pige som ridder en hest tre gange om ugen, hun går som regl rigitg godt, men i galoppen løber hun virkelig bare der ud af! når jeg prøver at korte den ind går hun bare ned i trav, og sådan bliver det bare ved! jeg har virkelig prøvet meget .

Håber virkelig i kan hjælpe mig og give mig nogle gode råd.

for det har min pony og jeg brug for

Hilsen Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 16:24

En anden gang må du altså godt skrive noget mere rammende for indlægget end: HJÆLP MIG!

Lige et dumt spørgsmål først - Når du siger, at du korter din hest, vil det sige at du korter på tøjlen?

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

345iii
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 17:28

nej, det vil sige at jeg korter hendes galop ind, altså prøver at få hende til at gå langsommere.

Skal nok huske at skrive noget andet end hjælp mig! til næste gang . sorry

0
0
Svar på denne tråd

løber i galoppen
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 19:25

Hej

det kan godt være at ponyen løber hvis den mangler en form for balance i selve galoppen. et råd er at dreje den ind på en lille volte hver gang den begynder at løbe, sådan at det ikke lykkes for den at få held med løbet. på den måde korter du den ikke decideret ind, men tvinger den på en anden måde til at være nødsaget til at tage farten af, ellers kommer den ikke rundt på volten. på den måde lærer den også med tiden at tage imod en halv parade (en afkortning)

mvh anja

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 19:57

Tak for hjælpen det vil jeg prøve på onsadag.

Men når det jo er hun løber så meget med mig og jeg skal lave nogle volter kan det så ikke være at hun vælter.?

Det er jeg nemelig bange for.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 15:54

Alt med måde - jo hvis du drejer den hårdt og uden at forberede den på det kan den da godt vælte, men har den bare en smule balance kræver det vold og mere at få den til at vælte. Men ellers skal du ikke frygte for det, når jeg går lidt for hårdt til volterne(læs laver dem for små til hende) på Fleur i galop laver hun bare en overgang til trav, og så må vi jo bare prøve igen:) længere er den ikke.

Så held og lykke med det!

©Fleur Chéri = super unghesten©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider