Maj: Ja du kan helt bestemt klikke tikkeriet ud af ham. "Din hest kan lære det du ønsker den skal lære"(citat fra min underviser).
Du vil i starten, opleve at den vil tigge mere, men det er kun indtil, den forstår, hvad det er, du vil have den til, den skal lige som have en aha oplevelse. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at klikke den for at stå "pænt" dvs. med hovdet lige fremme og alle fire ben plantet på jorden. De første klik forstår den ikke, og den vil sikkert bevæge sig hen mod dig for at få flere godbider, men så skal du bare bakke den nogle skridt(går den tilbage, trækker du den bare lidt frem), og igen stille dig ved siden af den, og ignorer den når den har mulen ved dig, du skal bare vente til den fjerner hovedet og så klikke.
Jeg har selv fået undervisning i klikkertræning siden september og er utroligt overrasket over hvad det kan gøre. Jeg vil bestemt ikke kalde mig ekspert, men jeg har set det virker. Jeg trænede med en hest der havde det med at stå lidt uroligt på staldgangen, selvom han stod med to kæder i grimen, men ved hjælp af klikkertræning og "stå pænt" øvelsen kunne han efter kort tid stå helt stille på staldgangen unden at være bundet, kun med et træktov over halsen. Det er bare vigtigt med klikkertræning at man starter med små mål/krav og så langsomt udvider dem, så jeg klikkede stadig ham når han havde stået rigtigt pænt i noget tid, og nu har jeg fået for vane altid at have godbider i lommen og hesten ved den skal yde for at nyde 
Så tak til min klikkertræner Vicki Støvhase.