Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

galopere som en lille djævel!
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 20:53
Jeg rider på en meget stædig pony hoppe. Hun eer sød i trav, meget dygtig skal det lige siges. Men i galop fræser hun rundt i ridehallen som en lille djævel, når jeg vil tage lidt i tøjlen ud til barieren, går hun helt amok og hopper. Hun stejler ikke men kommer med lidt hop. Jeg har en enkel gang redent i en dejlig langsom galop, men sådan er det ikke lige for tiden.. Nogle der har forslag til hvordan jeg kan sænke farten???

©©©©©©©©khar&har©©©©©©©©

0
0
Svar på denne tråd

min ponyfræser..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:31

Når den jeg rider gør sådan (når hun pludselig opdager at hun har araberblod i sig!!) plejer jeg at klemme godt med inderlårene og lave godt med halve parader. Altså lave paraderne for sædet og ikke for hånden. Det plejer hun godt at forstå, selvom hun i starten faldt ned i trav. Nu har hun dog forstået at det, i alle gangarter, betyder "fald lige lidt til ro, vent på mig".

/ Shirk
Tilhænger af punk rock, tudekiks, alternativ livsstil og nørderi.
First we take Manhattan .. then we take Berlin.
All in all, I am still the best brick in the wall.
0
0
Svar på denne tråd

Måskke kan du bruge det her?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:14

Hav et fast tag i tøjlen, allerede når i er i trav, når i så kommer i galop er det bare at sidder tungt i sadlen og måske mumle stille og rogligt til hende, vis det ik hjælper så prøv at bruge benene godt og måske lav nogen halveparader?

vis du rider ¨på et old(altsåundervisning med andre heste) så prøv og komme til og være bagerst, så må hun jo følge de andres tempo(;

håber du kunne bruge bare noget af det, jeg kender selv det med at have en hest der bare løber fra en, jeg rider på en pony på 114 som stikker af med mig hele tiden medmindre jeg har martingal på(:

håber for dig at du får noget bedre kontrol ved den stædige pony(:

- Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider