Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Samlings grad i FEI 5 års (DSA)
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 21:31

Nu nærmer udendørssæsonen sig jo snart og med ønsket om at skulle prøve at ride DSA for 5 års, har jeg kikket nærmere på programmet som skal rides. Umiddelbart er jeg ikke skræmt over programmet- blot er jeg usikker på hvor stor samling der kræves i trav og galop .


Hvis der er nogle som kan forklare mig, hvilke grad af samling der kræves- og meget gerne med billeder, hvis man har billeder fra dsa og meget gerne med oplysning af karakteren:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samling
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 14:16

Som udgangspunkt skal den ikke være særlig samlet. Samlingen skal være i en sådan grad, at du kan udføre øvelserne korrekt, stabilt og harmonisk.


Det kan være individuelt for den enkelte hest, og det gælder for dig om at vise din hests gangarter bedst muligt i alle øvelser - derfor skal du finde den rytme og samlingsgrad der viser netop din hest bedst muligt frem.


Generelt går de bedst placerede 5 års ret friskt fremad, efter hvad jeg har set til stævnerne. Mange har desværre samtidigt meget fat, men de, der er mest harmoniske at se på har hesten i remonteholdning med næsen et stykke foran lod og nakken som højeste punkt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv evt
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 14:18

at søg på wiegårdens fotoalbum fra championaterne.

De gir et meget godt overblik.

Fra i sommers af er min overbevisning, at man fik mere ros, hvis de gik lidt foran end bagved...

Men omvendt syntes jeg stadig der var en del af de 5 års, der gik meget højt med nakken. -På den trænede måde...



Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil kikke..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 15:12

Jeg tror jeg vil kikke lidt nærmere på billederne fra wiegaarden, for at se om jeg kan finde en løsning:)


Selvfølgelig har jeg også talt med min træner om det, men det er bare svært selv at få et indtryk når man altid sidder på hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg red DSA i oktober
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 22:23

Hej


Du kan tage et kig på min hjemmeside under hefion/film -


Det er noget af mit program fra semifinalen


Der er stor forskel i bedømmelsen af samlingsgraden.


Nogle af finalisterne var i meget høj holdning og samlingsgrad mens andre var fladere og mere åben. Så der er plads til lidt af hvert.


Det handler i bund og grund mere om elastisitet, rummelighed, takt og ridelighed end decideret høj samlingsgrad - men okay - det hele er jo en stor lagkage


MVH JANET* www.efw.dk/jeanett/

Meget Velholdt Kentaur Dressursadel Sælges Billigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 programmet?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:46

Hvor finder man programmet henne? Er det ikke bare en LA - eller...?


mvh. tina


Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd
 
 rideforbund
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 08:59

på rideforbund - under programmer


Den hedder FEI 5 års indledende (som man rider til kvalifikationerne)


Og en der hedder FEI 5 års finale (som man rider til semifinalen og finalen)


MVH JANET* www.efw.dk/jeanett/

Meget Velholdt Kentaur Dressursadel Sælges Billigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 janet 21
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 01:16

Tak :-)


mvh. tina


Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd
 
 DSA 5 års
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 16:31

Jeg var selv med sidste år, på en hest, der var redet ca. 7 mdr.


Du kan se billeder på min præs.


Den fik 7.2 i trav og galop, 7.5 i skridt og kapacitet samt 8.0 i ridelighed.


I galoppen gik den lidt over lod, og i den frie skridt stak den af for mig

I traven kæmpede vi en brav kamp mod paraplyerne, så det blev noget hakket både i holdning og takt...



"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider