Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træningsidéer?
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 09:35

Hej!

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg meget håber, at I vil hjælpe mig med.

Jeg har en nordbaggerhoppe på 12 år, som jeg har nogle problemer med ang. træningen. Jeg kan ikke få hende til at søge ned, hun er ligesom stiv i det. Er der nogle øvelser, der kan gøre hende mere smidig? Jeg rider schenkelvigninger og volter, men er der andre øvelser, der kan hjælpe?

Ville det være en idé, at anskaffe sig nogle hjælpetøjler i starten? Og hvis det var, så hvilke? Jeg er en ret erfaren rytter (redet i ca 5 år)

Jeg kan bruge alle råd, så bare skriv ;)

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 12:03
du kunne jo prøve med en chambong(Ved ikk lige hvordan det staves) det plejer nogen gange at hjælpe. så vil hun søge nedad i stedet for at søge opad.

Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

kære Freja
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 13:17

Det er en rigtig dårlig ide at kaste et par hjælpetøjler på hesten. De er meget svære at bruge uden at skade hesten eller i hvert fald uden at påføre hesten ubehag.

Jeg vil foreslå at du istedet for leder efter en rigtig god underviser med et højt fagligt niveau, som du kan mærke at du har det godt med.

Held og lykke

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

forpulede hjælpetøjler
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 12:06

Synes oså at "hjælpe"tøjler er en rigtig skidt idé.. Der er jo ingen grund til at straffe hesten fordi den er stiv. Du tvinger den jo bare i holdning med en chambon, så kan ikke se idéen med det?

En dygtig underviser lyder nu bedre i mine ører. Masser af volter, afbøjninger, versader osv., osv. Er sikker på at din underviser har masser af forslag

Line & Magoo

(Magoo - nu som klik-hest!)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider