Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

højre volte iiihhh!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 18:27
Den højre volte driller mig...
Ved ikke om det er mig eller hesten, men når vi rider på højre volte har han meget svært ved at bøje sig i hjørnerne, og hvis vi skal lave en cirkel, går det helt galt!
Enten går han lige, eller drejer han skarpt til højre...
Hvis der er nogen der kan hjælpe så skriv!

If you are a real rider then ride an outsider!
©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd

har fffdfsdf
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 19:05

hej har haft samme problem.

prøv ikke at fokusere på at du skal igenne hjørnet, at han skal gå på den og den måde.

så driller det mere.

jeg gjorde det at jeg red lidt ekstra frem og lod være med at tage i tøjlerne. stadig let tøjleføring ikke vild trav. men så den skal tænke lidt mere.

min begyndte så selv at koncentrere sig om hvor han satte sine ben. han gik meget ind i volten, og gik mod mit højre ben. det gav nogte kampe. men som min træner siger: rid frem og væk fra problemet,.

der gik 2 gange hvor jeg red sådan og nu er det der ikke mere. kan ligge ben til ham nu, og han bøjer flot af.

håber det hjalp lidt..

det er ihvertfald mit råd. rid frem og væk fra problemet, og lad være med at blive sur og irreteret over dan ikke vil...for så vil den slet ikke..

mvh birgitte

Opstaldning tilbydes:

I ny stald. Bokse 3*4 meter. Fold hver dag i lyse timer.

Kom og kig og få en snak om, hvad jeg kan tilbyde netop din hest.

www.123hjemmeside.dk/kirkjensen

0
0
Svar på denne tråd

det vil jeg
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 09:20
ok tak det vil jeg så prøve...
hvilke hjælpere bruger i når i skal bøje hesten i feks en cirkel?
rækkefølge?
Er lidt i tvivl...
Vil stadig gerne høre fra jer hvis der er andre der kan hjælpe med til at løse vores problem!

©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd

Højre volte
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 13:15

Få skulderen på plads ved at støtte på udvendig tøjle, brug venstre schenkel til at presse hesten ud på plads.

Rid hesten lige ud et stykke tid og undgå at overtræne højre volte. Heste har gode og dårlige sider. Som regel er hesten dårligst på den side, hvor rytteren mangler smedighed eller selv har en dårlig side.

Få en underviser til at kigge på dig, når du rider og få rettet dig igennem. Han/hun vil også kunne se, om hesten evt. har ondt et sted.

Hvis det er et problem, der pludselig opstår, er der ofte en grund.

Kristina & Mademoiselle

Brugt OS dressursadel, sort, 17" sælges.

Ny Kentaur dressursadel, 17,5" sælges.

Billeder kan mailes...

Din underskrift kan hjælpe: www.animailsmatter.org

0
0
Svar på denne tråd

njkehfbotyrlk
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 20:11
Jeg har haft et noget lignende problem.. dog på venstre volte, men lige gyldigt ;-)
Min træner og jeg havde bøvlet en rum tid, men intet hjalp sådan rigtig.. det blev bare ikke rigtig godt.. Jeg forhørte mig ved forskellige "heste folk" og prøvede så at bestille en heste massør..
..Hvilket nærmest har retfærdig gjordt et lille mirakel :-D

Nu kommer massøren fast hver 14 dag, ikke forde der er problemmer, men det er simpelthend skønt at se mit lille hestebarn når hun bliver masseret, hun bliver nærmest helt saglig, det er ren nydelse :-D :-D :-D

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 15:23
Har du prøvet at longere den? Det har jeg haft meget held med hvis jeg har haft sådanne "dumme" problemer
0
0
Svar på denne tråd

Lyseslukker
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 16:48

er jeg nok, og jeg kan ikke læse om den er undersøgt.

Jeg har en idé om, at siden det kun er højre volte og den drejer skarpt eller blot går ligeud, så kan der være noget der klemmer, gør ondt eller på anden måde generer.

Selvfølgelig kan det også være et ridemæssigt problem, men den kan have ondt et sted. Det kan også være tænderne der trænger til en tur.

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 17:59
Hej, jeg synes du skulle tage kontakt til en underviser. det er meget nemmere at se og så hjælpe dig, end at sidde her og give gode råd. Dey kan jo være hesten har ondt et sted og det er derfor han har svært ved at dreje. Håber du får noget hjælp

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...
0
0
Svar på denne tråd

Dr. Dyr...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 23:21

springer nok lige på vognen med Sasser...

Synes det ville være en rigtig god ide, lige at få din dyrlæge ud og tjekke din hest igennem. Det kan meget vel være at det "bare" er rytterproblemer MEN det er godt at være på den sikre side.. det du beskriver, kan godt lyde som tandproblemer eller stivhed/smerter et sted i kroppen, så jeg synes du skal få Dr.Dyr til at kigge på den, og finder han ingen problemer, så få fat i en god underviser, som kan rette lidt på dig og mulen

Held og lykke med det...

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

tænder nej
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 16:04
Ville bare sige, at tænderne lige er blevet "lavet"(trukket ulvetænder ud), og "tandlægen" kunne gætte at han veg og skød skulderen, så måske han bare ikke er trænet op til det endnu?
er måske stiv...
men hvis det ikke retter sig vil jeg overveje at få ham tjekket !
Tak alle!

©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider