Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Påklædning ved dressurstævner
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 13:04

Er det tilladt at starte dressurstævne (L niveau) med ridestøvler, som har snørebånd - det gælder både korte støvler med støvleskaft og lange springstøvler? Jeg synes ikke det fremgår af reglementet for dressur, og jeg ved kravene er mere strikse for dressur end for spring.

0
0
Svar på denne tråd

Reglementet siger...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 15:33

Ryttere, der rider på heste:

Påklædning for ryttere ved stævner er sort eller mørk jakke (kjole), hvid eller lys skjorte med slips/plastron, hvide eller lyse ridebukser, sort/mørk stiv hovedbeklædning, hvide eller lyse handsker, sorte/mørkeblå ridestøvler og metalsporer (jf. pkt. 441) eller militær rideuniform.

Støvlen kan enten være lang i et stykke, eller være en kort støvle, med glat sål og hæl, og løst stift skæfte, alle dele i glat sort eller mørkeblå læder.

Ved C- og D-stævner er mørk, ensfarvet trøje eller klubtrøje tilladt.

Under hele stævnet er reglementsmæssig korrekt hovedbeklædning

obligatorisk overalt hvor ryttere færdes til hest.

Som du kan se, står der ingen steder, at der ikke må være snører på støvlen :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Vil du gerne lære at køre med heste? Så kig her

0
0
Svar på denne tråd

Hvilket niveau
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 19:18

Har heller aldrig hørt om at der ikke måtte være snører eller lynlås f.eks. i ridestøvlerne til dressur...

Det er da så meget muligt på de højere niveauer at det ikke er "velset" at komme i sine "springstøvler" - men det er jo noget helt andet...

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

NYT,,,vv
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 17:16

Som opfølgning til reglementet selvom det selvfølgelig ikke er det der bliver spurgt om er at du fremover i dressuren også må ride med andre farver jakker nu altså både nålestrib og lysere jakker.

0
0
Svar på denne tråd

reglementet
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 09:57

Heidi Sørensen, du skriver at det nu er tilladt at starte dressur i nålestrib og lysere jakker.

Hvor i regelementet har du set det ?

Jeg har lige tjekket DRF´s hjemmeside, dressur reglementet gældende fra 010107, men kan ikke se hvor det fremgår ?

Jeg ønsker mig en koksgrå jakke, men vil ikke investere hvis det så viser sig at det ikke er tilladt alligevel.

Håber på svar

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 12:37
læser det i reglementet, så er det stadig sort eller mørk jakke der er gældende for dressurrytterne.

Jeg kommer til at tænke på, om det kan give problemer at der står "mørk jakke". Hvornår er jakken for lys? Jeg vil mene en koksgrå gælder som mørk jakke, men gør dommeren det? For det er vel ham/hende der afgør om jakken er mørk nok?

Pyha, det behøver man heldigvis ikke spekulere på som springrytter :-) Efter reglementet pr 010107 er eneste krav til jakken, at den er figursyet med knapper og slids. Det er da til at finde ud af :-)

Det ender vist med at den her tråd kommer til at handle om jakker istedet for snører i støvlerne

/Louise H
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 23:09

ja - jeg var også selv inde og læse bagefter og kunne heller ikk lige se det - det var bare min ridelære der sagde det og hun plejer nok at have styr på det - men hun kan jo have misforstået det - da det vel egentlig først er nu det er tilladt på springbanen selvom man har redet med diverse i flere år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider