Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Traversade :)
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 20:01

Hej :)

Hvordan indøver i traversade - første gang?

Jeg skriver - ikke fordi jeg i generalt "tvivl" men blot for at hører hvordan I plejer at gøre dette?

Jeg plejer at ride en ½ skridt pirueotte, hvor hesten altså er stillet mod "bevægelsesretningen" rundt om indvendige ben.. Så efter skridt piruoetten, trykker jeg hende så til siden. Okay - ikke så flot forklaret.

- Hvordan gør i, til første gang indlæring af traversade? Hvordan plejer jeres heste at reagere evt første gang?

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

jgfjfgjh
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 20:26

jeg startede med at indøve dem fra jorden...så jeg bare skulle sætte mig op og ride den...

første gang...kan jeg ikke så godt huske...men mener han tog det stille og roligt indtil han fandt ud af hvad det gik ud på

"Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det!"

"For at kunne score må man have et mål.

"Hvorfor er der ikke noget supermarked på Christiansborg? Politikere handler ikke. De snakker kun om det."

0
0
Svar på denne tråd

Indøve???
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 20:39
Hvis hesten kan både fremførende og sideførende hjælpere, og det kan den vel når man vil til at træne traverser, er det intet problem. Så rider man bare en travers og klapper hesten når den gør det rigtige.

Og hvis den kan sideføres og samles nok til pirouetter burde det da slet ikke være et problem, så kan den jo allerede hvad den skal kunne for at gå en travers.

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

volte..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 21:33

jeg indøver det på en stor cirkelvolte, hvor jeg sikre mig bøjning helt igennem. for man forberedt det ordentligt, er det kun et lille tryk let tilbage med udvendige schenkel, så er den der !

Det har fungeret fint og hurtigt for alle mine heste.

Trainers sadel NY - sælges !!!

Stübben Scandica dressur - sælges !!!

*** TOP PONY SÆLGES ***

Super elegant og velrejst 5 års kat I pony. Mørkskimlet vallak med masser af kapacitet.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad ville i gøre?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 21:44

Okay - tak for jeres svar :)

Min helparthest´s har det dog med når jeg så efter halv pirueotten - vil trykke hende til siden så det bliver en sidetravers, slår hun enten lidt fra eller forstår ikke hvad hun skal? Så går hun enten ligeud, stopper op, bakker. Smider ryggen og samlingen fordi hun ikke helt "forstår".

Hvad ville i gøre i denne situration?

Hun laver ellers halv pirueotterne helt perfekte, meget centeret, stor og god samling. Godt stillet og meget lette.. Men så snart jeg lægger den sideførende hjælp til (selvfølgelig samtidig med stilling mod bevægelsesretning, bøjet om indvendige, støt på udvendige, driver roligt på med små anholdninger - så samlingen bliver dér osv) - så bliver hun alligevel bare forvirrede og kan ikke helt finde ud af hvad jeg vil have hende til generalt.

Hvordan indøver i dem bl.a også i traven?

- Min tidligere parthest lærte jeg traversader i skridt, trav og næsten også galoppen - men det var ikke noget generalt problem for ham. Han var meget schnkelhør (hvilkent min nuværende egentlig også er, men det som om hun ikke forstår. Hendes selvbæring, muskler osv - er klar til det). Men med ham gjorde han det bare og forstod faktisk første gang hvor jeg "pressede" ham sidelæns imens og trådte fint til siden.. Så havde han egentlig fundet princippet i dét.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

starter..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 22:16
altid med at indøve i trav...aldrig skridt.

*** TOP PONY SÆLGES ***

Super elegant og velrejst 5 års kat I pony. Mørkskimlet vallak med masser af kapacitet.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 22:28
Hvordan gør du så med at starte direkte med at indøve traversader i trav - og ikke skridt først?

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Traversade
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 23:30

Måske kan du prøve dig frem, hvor det er nemmest for din hest.

Man kan jo ride på en cirkelvolte og så skifte mellem versade og traversade. Du kan også prøve at ride en versade ad langsiden, 10-meter volte og derefter traversade (det er vist også en øvelse i psg, hvis jeg husker rigtigt).

Jeg selv har altid haft lettere ved at starte med renversade (ad langsiden). Jeg ved ikke helt hvorfor, måske er det, fordi man så har barrieren at støtte sig til.

Jeg er ingen ekspert, men jeg lægger umiddelbart mærke til, at du skriver, at du rider fra skridtpirouetten og ind i traversade (hvor henne på banen befinder du dig?) samtidig med at du både driver og laver små anholdninger. Hesten skal altså fra en øvelse ind i en anden eller fra en retning til en anden, samtidig med at du både beder den om at gå frem, til siden og stoppe op. Måske har du simpelthen gang i for mange signaler på én gang, og det er derfor, at hesten bliver forvirret.

Jeg tror, at det simpleste er, enten at bruge barrieren som støtte, eller at ride en volte tilbage, hvor du egentlig har bøjningen i forvejen, og udelukkende behøver at koble en sideførende hjælp på.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

som beskrevet ovenfor
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 23:36

traver rundt på en stor cirkelvolte...arbejder efter bøjning, eftergivenhed, rytme og balance. når det er på plads sætter jeg mig på indvendige sædeben, strækker indvendige ben frem og ned omkring hesten, så skulderen støttes og der åbnes op for, at hesten kan runde sig gennem hele kroppen rundt om mit indvendige ben. dernæst som toppen på kransekagen, støtter jeg forsigtigt lidt ekstra op med udvendige schenkel en anelse tilbagetrukket, således bagparten føres ind mod midten. efter få skridt fjerner jeg trykket, rider ud af det igen og roser.

har hest på forhånd lært at vige for schenkeltryg og svare for vægten, er det ikke ret svært at få hesten til at fange ideen.

jeg øver generalt ikke ret meget skridt på en uudannet hest, kun middelskridt for længere tøjler. alle øvelser,d er kan rides i trav eller galop, indøver jeg i trav.

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

Som den anden Anna
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 00:09
Som den anden Anna siger, så lyder det da noget forvirrende.

I mine øjne skal signaler laves så enkle som muligt -ta'r du i begge tøjler betyder det stop, lægger du ben til betyder det frem, vægt på ene sædeben og tagen i ene tøjle betyder til siden. Det er sådan set de ting en hest skal kunne, for øvelser er bare forfining og variationer og kombinationer. Men aldrig fremad og baglæns samtidig. Hvorfor vil du stoppe, når du skal ride fremefter? Giv ét signal af gangen og stop ved effekt, gentag ved behov -den Åh, så berømte Kyra'ske sparkstøtting-teknik.
1) fremad
2) til siden
Her har du en travers
Går det for hurtigt, så
3)anholdning

Jeg ville først og fremmest kontrollere om knapperne virker rigtigt. Kan du rette røven ind efter forparten? Kan du rette forparten ind efter bagparten? Værsågod, så kan du også ride traverser.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg skulle
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 03:09

forklare øvelsen for en, der havde svært ved at 'forstå' bevægelsen, fortalte jeg, at man kan ride en versade på den ene side af en skovsti - i trav.

Når versaden så går fint, kan man ride 'sidelæns' henover skovstien med hesten i samme stilling som i versaden, til man når den anden side af skovstien, næsten som om det var en schenkelvigning, men men uden at lave om på hesten stilling og bøjning fra versaden.

Det gør det (mere?) enkelt for rytteren at forstå bevægelsen. Man kan læse herinde, at mange ryttere faktisk har svært ved at forstå bevægelserne og hestens benflytning i sidebevægelserne. Og så kan hesten jo slet ikke forstå det ?:-)

Når man gør det på denne måde, er det for mange lettere at forstå, at hesten, mens den går versaden, træder indvendige bagben ind under sig, og ved traversaden bliver det så udvendige bagben, den må træde ind, mens den går over skovstien - for så må indvendige bagben jo træde ud af, mens udvendige træder ind under... :-P

---

Selv lærte jeg det i galop ved at ride en volte tilbage, en 10 m volte midt på langsiden og så travers ud til langsiden igen. Så er hesten stillet og bøjet korrekt i slutningen af volten ved starten af traversaden.

:-) fra Nina

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

0
0
Svar på denne tråd

Traversaden - hjælp Svar :)
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 10:52

Anna: Okay, tak for dit svar. Dét vil jeg absolut prøve. Ja, det kan måske være jeg prøver at støtte FOR meget op om hende at hun bliver forvirret. Dén tiltends har jeg også når vi har galopperet fordi hun er i meget ubalance til tider i hjørnerne. Så har jeg været gået ind og støttet hende FOR meget at hun faktisk har changeret i hjørnerne pga af mig og ubalance. Dét lærte jeg så at jeg ikke skulle overstøtte hende og vupti :)

Vil helt klart prøve dét med at ride versade først, så på en 10 m volte og så ud i en traversade. Eller i hvert fald prøve ad :) Jeg plejer - når jeg rider halv skridt pirouette og ind i traversaden - på midten af ridebanen. Ca ved X faktisk.

Dén med renversaden var måske en god idé at prøve først. Hun kan nemlig sagtens gå renversade, men så snart jeg ligger den sideførende hjælp til er det som om hun bliver forvirret..

Jeg laver de små halve parader/anholdninger for at bevare samlingen så hun ikke "falder for hinanden" da det har hun tiltendes til.

Tullermush;ven ind efter forparten og samme med bagparten, det intet problem. Det bar så snart jeg lægger den sideførende hjælp ind, så er det som om hun bliver forvirret og går så bare liegud. Jeg prøver at lægge netop min hjælp på indvendige sædeben, støtte en anelse på udvendige og ellers runde om indvendige - stille mod bevægelsesretningen.. Men måske at jeg ikke skal overstøtte hende? Men mere bare lade "det glide" lidt mere.

Nina: Tak for dit svar og forklaring ang. traversaden :) Det ville måske være en idé at prøve i skoven.. Tak :)

- Tak for jeres inputs, det har hjulpet mig lidt og helt klart jeg skal hen og prøve nogle af jeres forklaringerne. Det hjalp lidt - skal nok komme med videre opdatering :)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 10:52

Jeg kom lige i tanke om, at du i en anden tråd har skrevet, at du lægger vægten på udvendige sædeben i en versade. Vægten skal både i en versade og en traversade være på indvendige sædeben, og hesten får svært ved at finde ud af øvelsen, hvis vægten er placeret på udvendige. Kan det være der, det går galt?

Normalt er der flere grunde til, at det er nemmere at starte i trav. Trav er jo to-taktet, hvor skridt er fire-taktet. Derfor er det nemmere for hesten i trav. Det er også for de fleste nemmere at have god takt og fremaddrift i trav. Og i skridt går det jo en del langsommere, og derfor er man som rytter ofte tilbøjelig til at korrigere hesten meget mere, hvilket i sidste ende blot giver en uregelmæssig øvelse eller en forvirret hest.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

JAmen dog..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 11:38

Anna: Det kan godt være du har ret.

Måske skulle jeg bare starte i trav?

Så lave en versade - så ind i en 10 m volte og så tilbagevolte - til en traversade?

Ville dette måske virke?

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Cashew..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 12:50

jeg vil anbefale dig, at lære hesten hjælperne således du kan ride traversen alle steder...på langsiden, på en stor volte, på diagonalen, midten osv.

men mit råd vil være, at holde det så simpelt som muligt, dvs ikke alt for mange øvelser hverken før eller efter. "Ulempen" som jeg ser det, ved at indøve på en lige begrænset strækning er, at du ikke kan nå at justere og finde frem til det rigtige...hesten har ikke tid nok til at forstå og "gætte" din hjælp..i hvert fald ikke, hvis du vender volte tilbage og kun har en bane B på 40 m, som vi har. Her er fordelen nemlig ved at indøve på cirkelvolte, at du kan fortsætte i en uendelighed, der er intet du skal nå. jeg synes det giver tid og ro til at finde ideen og senere arbejde med detaljerne, hvor i mod, hvis du rider fx volte tilbage, så har du kun et begrænset stykke inden, du når langsiden og hjørnet.

bare lige min erfaring

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælp.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 14:54

Okay - tak for din mening :) Det kan du måske også have ret i.

Altså - jeg prøvede idag. Lavede først en versade (i skridt), så en 10 m volte og prøvede så - da vi nu havde bøjningen osv - at skubbe hende til siden med så få hjælpere som muligt. Men alligevel var det bar som om hun ikke forstod. Hun slog fra og bøjningen mod bevægelsesretningen "gik væk". Som om hun nærmest begyndte at skude skuldren og vende "den anden vej" - væk fra bevægelsretningen, som om man skulle til at lave en schmkleivnging. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre - for det underligt, det som om hun ikke forstår min sideførende hjælp - hvilkent hun normalt aldrig har problemer med i andre øvelser. Hun er meget lydhør, man kan ride med meget små og lette usynelig signaler til hende normalt osv.

Tror i det fordi bæringen alligevel ikke er stærk nok endnu til traversade? Hun kan skridt pirouetter med stor styrke, meget gode og meget centeret, ret samlede. Hun kan versader, små volter på 10 og 8 m generalt, schnkelvigninger osv.

Hun kan disse øvelser med meget stor bæring, højstillet i nakke, let på biddet med godt sug fortil :)

Men måske bør jeg starte i trav med at indøve som nogen af jer siger? Hvoraf jeg kommer i versade, så 10 m volte og så "volte tilbage".

- Tak for jeres inputs.

Det er desuden hende hér vi taler om :)

Desværre ingen træningsbilleder pt.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, som
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 01:10

de fleste skriver: du skal gøre det i trav (y)

Så får du svinget med, og hesten har ofte en bedre fremdrift, som gør at den i højere grad selv vil gå sidelæns, når du beder den om det (y)

Netop pga det andersen skriver, så vil jeg igen slå et slag for skovstien. Der har du en god, lang, lige strækning og kan få versaden helt på plads, før du rider over på den anden side i travers. Fremdriften er også ofte bedre på tur, især måske på hjemvejen? ;-)

Ja, husk vægten på indvendige sædeben! Og pyt så lidt med om den kommer til at ligne en schenkelvigning i starten, Rom blev ikke bygget på én dag :-P

0
0
Svar på denne tråd

Nina jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 11:00

NIna: Okay - 1000 tak :)

Jeg tror også jeg vil prøve i skoven, især på hjemvejen jo - der er jo god fremdrift har du helt ret i ;)

- Men nu hvor det ligner lidt en schnkelvigning i starten, hvordan retter du det så mere og mere ind - så det altså i sidste ende bliver en traversade ? :)

- Ja, Rom blev heldigvis ikke bygget på en dag og vi tager det skam stille og roligt som det kommer. Vil ikke presse hende mere end hun kan osv. Men grunden til jeg sprugte var jo netop fordi jeg var lidt usikker i hvordan i ville have gjort tingene som jeg sad/sidder i nu :) Det altid dejligt at få nogle gode råd og respons udefra.

- Tak for dit svar :D

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

schenkelvigning
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 12:01

jeg synes det er lidt en misforståelse, at en traversade kan ligne en schenkelvigning. der er meget stor forskel i min verden.

i schenkelvigningen er hesten ligudrettet gennem hele kroppen og halsen, og kun stillet ganske svagt i nakken modsat bevægelsesretningen. schenkelvigningen er løsgørende.

i traversaden er hesten bøjet og rundet gennem hele kroppen, halsen og nakken til samme side som bevægelsesretningen. trversaden er samlende.

det eneste de to øvelser har til fælles, er overtrædning.

starter man på volten med indøvelse af traversaden, er man et skridt foran, da man naturligt har let bøjning gennem krop, hals og nakke, som er det traversaden bla går du på. det har man ikke når man rider på en lige strækning.

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

Naturligvis
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 12:22

er de forskellige, man skal bare passe på med at være for perfektionistisk i de ting, man er ved at lære ;-)

Det var såmænd bare min pointe.

Jeg synes heller ikke, du skal sidde og rette den, hvis den bliver for schenkelvigning-agtig, men bare ride tilbage igen og så gøre det igen. På den måde kan du tage det helt roligt, og langsomt vænne dig til fornemmelsen i kroppen.

Det er mit indtryk, at rigtig mange bliver frustrerede over at tingene ikke lige flasker sig - og det er skidt for dressuren og ikke godt for hestens oplevelse og indlæring (n)

0
0
Svar på denne tråd

nina...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 13:52

det er vi helt enige om !! Man skal absolut ikke forvente perfektion og slet ikke i indøvelsesfasen.

Men derfor synes jeg stadig man skal holde to så forskellige øvelser adskilt, så hesten bliver forvirret.

jeg har som underviser også oplevet elevers frustration over ridekunstens sværhed og i særdeleshed også over, hvor lang tid det reelt tager at lære at ride.

det kan jo tage månedsvis at lære enkelte øvelser, det afhænger jo af virkelig mange faktorer.

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

hgibviygvi
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 21:54

Pioette? Er det ikke i galop? ellers hedder det vel bare en bagpartsvending?

Eller er det bare mig?

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 22:10

Undskyld - har stavet det forkert. Mener Skridt Piruoette :)

Nej.

En bagpartsvending er mod bevægelsesretningen rundt. En skridt piruoette er med bevægelsesretningen rundt. Dvs den er stillet.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

UNDskyld igen.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 22:11

Retter lige ig selv igen:

Pirouette.

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

jhiuhuyou
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 22:36

Hvad er bevægelsesretningen hvis man rider ligeud?

Den er vel ikke mere til højre end til venstre?

0
0
Svar på denne tråd

misforståelse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 22:41

hmmm...cashew

vil du være sød at uddybe forskellen mellem en bagpartsvending og en skridtpirouette ??

Rigtig fed Kentaur springsadel sælges !!!

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 23:20
Nej nej, i begge øvelser er hesten bøjet til den side, den bevæger sig.

Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor man skelner mellem en bagpartsvending og en pirouette i skridt, men altså en bagpartsvending er 180 grader rundt, og en pirouette er 360 grader rundt. Og så må hesten vist i en bagpartsvending bevæge sig i en større cirkel end i en skridtpirouette.

0
0
Svar på denne tråd

anna a...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 00:02

ja, jeg tror nemlig også Cashew har total misforstået det.

en hest er nemlig bøjet og rundet til indvendige side i begge øvelser. forskellen er, at indvendige bagben i bagpartsvendingen ikke skal centrere så kraftigt og derved ikke træde i samme spor, som det er tilfældet i en skridtpirouette, hvor indvendige bagben træder samme sted hele vejen rundt.

altså er øvelserne sådan set ens, men bagpartsvendingen er ikke så centreret som skridtpirouetten.

Rigtig fed Kentaur springsadel sælges !!!

*** TOP PONY SÆLGES ***

0
0
Svar på denne tråd

Teori...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 00:20

Anna Aissa: En halvpirouette i skridt er en meget samlende øvelse,der kræver,at indvendig bagben træder tilnærmelsesvis på samme sted eller højest på en lille cirkel.

En bagpartsvending kræver ligeledes samling,men udføres ideelt så bagbenene bevæger sig på en lille volte ca.1 - 1.5m i diameter.

Cashew: Andreas Helstrand sagde engang,at ryttere burde have helt styr på teorien,før de begav sig ud i øvelserne.

Hvor har han ret!

Nå,du må tibage til din tråd,hvor du er ved at lære piaff.

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 07:48

Ok, det var også det, jeg mente. Jeg er stadig selv kun ved bagpartsvendingerne, men syntes nok at kunne huske, at der var den forskel.

Og selvom man har helt styr på teorien, så kan der altså være langt derfra og så til udførelsen

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

travers
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 13:30

Hej

Er selv lige i travers og versade helvedet, de hyppigste fejl må jeg erkende er at man tit har for meget fat i indvendige tøjle, altså bøjningen bliver for stor, man skal ikke forlange for stor bøjning til at starte med, og så skal man være meget aktiv med indvendig ben som skal ligge lige bag gjorden, hvor mærkelig det end lyder så er det den indvendige ben der er vigtigst da det er den hesten skal bøje sig omkring, indvendig ben skal ligge meget fast ved gjorden, udvendige er fart benet, hvis man skal have farten lidt af så kan man tage en lille anholdning på udvendig tøjle, jeg forestille mig man øver sig ned langs langsiden i ridehuset, hvis hesten begynder at miste facon så rid 8 meter volte og forsæt derefter vidre i travers, men vigtig at man ikke forlanger for stor bøjning da hesten tit vil slå fra, og pas på ikke at have mere fat i indvendige tøjle end udvendig, vil man korrigere er det bedst på udvendige, man skal ride med til den side bøjningen er, jeg har haft det problem at jeg godt ville sidde på udvendige sædeben da jeg troede jeg kunne skubbe den på denne måde, men når jeg tar mig selv i nakken og rider på indvendige sædeben, dog ligevægt i sædet så er det 100 gange nemmere for hesten, at gå i en fin bøjning og træde rigtigt, for det kan den jo ikke når man sidder på den udvendige.

At ride direkte ud i travers fra bagpartsvending er alt for svært for både rytter og hest når det skal indlæres, har ikke set sådan en øvelse i LA klasserne, dog skal man når man kommer højere op ride ind i samlet galop og lave en galoppiuetter, men det har ingenting med travers at gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undskylder..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 14:04

Undskyld - og ja, jeg har misforstået mht til bevægelsesretningerne. Min tidligere underviser sagde nemlig til mig at ved en bagpartsvending var den stillet væk fra den side den skulle dreje til og i en halv skridt pirouette skulle den mod bevægelsesretningen - dvs mod cirklens vej.

Vidste faktisk ikke den skulle stilles "lige" - så blev jeg det klogere, tak :) Måske derfor hun har haft lidt besvær med det ..

Jaja, altid rytterens fejl.

Men jeg ved altså godt hvad en skridt piruoette er. Nu forklarede jeg ikke lige hvad bagbenene skulle gøre - fordi jeg skulle logge af og derfor kun lige skrev hurtigt mht til retningen.

I en bagpartsvending - må cirklen gerne forstørres med bagbenene. I en piruoette skal cirklen være centeret - og "på stedet" med indvendige bagben.

- Tak for jeres svar og påhit :)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider