Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hjælp til muskelskade
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 11:59

Hvordan kan jeg bedst træne min hest op???


Han er i januar blevet sparket på hoften og har af dyrlægen fået konstateret en muskelskade, og har stået stille (har været på fold). Hun sagde han skulle stå 7 - 14 dage og så skulle jeg starte op med ham igen...


Han har pt. stået ca. 14 dage, blevet trukket ca. 10 dage og har i dag haft rytter på men efter 10 min. begyndte han at trække på benet...


Sååå ideer til træning ønskes, så jeg kan hjælpe ham bedst muligt!


Mange hilsner Stina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genoptræning
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 10:28

Hej Stina,

2 uger er jo ikke specielt lang tid for en hest at holde pause og han har jo også været på fold. Så det du skal sikre dig er selvfølgelig, at han er fuldstændig rengående, inden du går i gang med ham igen. Jeg vil derfor foreslå, at du starter med at longere ham i en kapsun et par dage og derefter skridte et par dage på vejene eller i skoven, hvis du har mulighed for det. Derefter kan du så småt begynde at lægge nogle trav intervaller ind. Efter 10-12 dage burde du kunne ride ham på normal vis, forudsat at han er rengående naturligvis.

Er p.t. selv igang med at genoptræne min hest efter en operation (3 ugers pause). Jeg gør det, at jeg longerer ham hver anden dag og skridter på grusvejen de andre dage. Først om ca. en uge vil jeg begynde at ride på volte igen.

Held og lykke!

Lise


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider