Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min hest sparker efter ben og pisk.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 23:14

Min 5 års vallak er ikke redet ret meget (lc niveu) og jeg rider ham bestemt skånsomt! De sidste par dage han han lavet nærmest passage agtige skrit, når jeg har lagt benene til ham,og stoppet ham lidt fortil. I dag blev han virkelig underlig. Han sparker ud til siden hvis jeg rør ham med benene eller hvis han ser pisken. I trav korter han pludselig tempoet helt ned, hvorefter han laver passage/mini buk med bagbenene.

Han skal tjeckes for tandspidser, men kan tænderne pludselig påvirke hesten sådan fra den ene dag til den anden?

Jeg er rigtig bange for om han har ondt eller noget. Og omvendt er jeg også bange for om han prøver grænser da jeg ikke tør at sparke ham fremad når han gør det. Håber på nogle kloge svar, vh Christine.

Nye dækner i mange forskellige farver og størrelser. Lige fra 450 grams vind og vandtætte vinterdækner til stald eller fleece dækner. Priser fra 225 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 09:21

Sådan opførte vores hest sig i de perioder han voksede.

Så fik han ikke rytter på, men vi gik lange ture med ham i stedet for.

Efter 2-4 uger kunne han rides igen.

0
0
Svar på denne tråd

jopijdoeip
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 09:44
Min hest gør det når der er noget galt. Det kan være sadel der ikke passer, sadel der ligger for langs fremme, at den vokser, at han trænger til at få ordnet tænder, eller at han trænger til besøg at kiropraktor. Nu har jeg fået købt en sadel der er tilpasset, så det problem skulle ikke gerne være der forløbeligt. Jeg er opmæksomt på hvor jeg ligger sadlen, mere end jeg åbentbart var før. Jeg har fået ordnet hans tænder, og jeg kontrollere ham mindst engang om ugen, om han er skæv på den ene eller anden måde. Og nej jeg er ikke fanatikker med at tingene skal tjekkes og tjekkes efter. Men da jeg ve dyrlægen og kiropraktoren er dyre end det er for mig at holde tingene i orden, ja så er det blevet til et rimeligt fast ritual. Håber du finder udad hvad din hest fejler
0
0
Svar på denne tråd

Vokseværk
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 09:45

men han bliver 6 år til sommer, så jeg tror da ikke at han vokser mere? Men hvem ved vh Christine.

Nye dækner i mange forskellige farver og størrelser. Lige fra 450 grams vind og vandtætte vinterdækner til stald eller fleece dækner. Priser fra 225 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:08

Vi købte vores som 5 års og han voksede 10 cm fra var 5 til han blev 7 , så de kan sagtens vokse efter de er 6 år.

0
0
Svar på denne tråd

eller...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:13

Når du har tjekket at det ikke er sadlen eller tænder eller ryg eller vokseværk eller...

Så prøv at tænk over om du kommer til at ride frem for schenkler og stoppe samtidig? - det kunne også være simpel signalforvirring... prøv at skille frem og stop lidt mere. Hvis det ikke umiddelbart hjælper ville jeg bestemt også antage at er var et fysisk problem.

Og til dit smp. om tænder - ja nogle heste reagerer fra den ene dag til den anden!

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider