Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvilket bid skal jeg bruge??
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 14:51
Hejsa

Har brug for et godt råd her hos jer hestefolk...
Jeg rider en dejlig hoppe på 10 år og har som sådan ikke noegt problem med hende, så længe jeg blir på banen...hehe.
Men når jeg tager på tur med hende blir hun lige rigelig glad!! Og jeg kan slet ikke holde hende hvis jeg nu skulle få lyst til at galopere eller trave, plus at hun hopper og springer for det mindste.
Vil jeg springe på banen med hende, kan jeg heller ikke holde hende hvis jeg vil galopere mod springene...

Hvad kan jeg gøre?? Lige nu rider jeg med et tre-delt sprenger bid, som jeg er rigtig glad for...
Nogen gode råd?

Vh. Anita

Lykkelige ejer af:

3 skønne katte ;O)
25 fisk...hehe
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 18:26
du kunne prøve med at 3 rings syntes bare du skal anskaffe deig sådan en ma sætter i 2 af ringene også tøjlen i enden tror jeg har et billede hvor man kan se det på min præs.

en hest er en hest og IKKE noget legetøj

0
0
Svar på denne tråd

viehvkhfvk
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 18:38
Mener du en pelham stang?? Har jeg overvejet, men med en gummistang som bid

Lykkelige ejer af:

3 skønne kattemisser ;O)
og
25 fisk...hehe
0
0
Svar på denne tråd

Anini...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 00:25

Nej, jeg ved hvad hun mener... Det er et pessoabid eller treringsbid, men istedet for at knalde tøjlen i nederste ring bør du købe en deltatøjle, som er en lille rem som man bl.a. også rider med på pelham'en. Den går så fra nederste ring til den store ring, og du får derved hårdere kontakt end ved alm trensebid men ikke så meget at hesten sætter sig på røven. Mht tre-ringsbid, ville jeg nok invistere i en skumkæde ved samme lejlighed, da det giver den bedste effekt. Spørg evt i din rideudstyrsbutik..

MVH Tine Vejlstrup og Markildegårdens First Class

- Det er de SMÅ ting der gør forskellen

Springundervisning tilbydes, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider