|
|
| Spring underviser |
|
|
Jeg har jo sat mig et mål om at blive god til at springe igen. Men en tanke er faldet ned i mig: Hvad kan en springtræner bibringe med, udover:lidt hurtigere, lidt langsommere,lige på osv osv? Jeg mener, jeg er super nybegynder pt (jeg vil have det hele ind på rygraden igen), men hvad kan en træner egentlig sige, når jeg kun hopper små hop? Er der trænere derude, som kan hjælpe en helt fra bunden, og virkelig give noget tilbage?
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og udover |
|
|
ret dig op, læn dig en smule tilbage  Ja du ved hvad jeg mener en træner skal bidrage med. En træner skal kunne læse hest og rytter. Vedkommende skal se hvad der virker netop for dem. Hvis hesten f.eks. ræser afsted, så skal træneren have nogle reskaber klar til rytteren, som de kan arbejde videre på, og ikke bare sige "Ikke så hurtigt" En træner må også meget gerne give lektier for til næste gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springning.. |
|
|
Jeg synes,at en god træner har øje for et godt regelmæssigt grundtempo og en god rytme.Endvidere bygger nogle fair spring/kombinationer,der svarer til hestens uddannelse.Træneren skal kunne ændre på afstande,højde/bredde for at forbedre hestens for-eller bagbensteknik.Der skal focuseres på,at hesten hvælver ryggen og strækker hoved og hals frem og ned.Takseringen for både rytter og hest er også et must. Alt dette skal foregå i en tillidsfuld atmosfære med henblik på at bevare hestens glæde ved springningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu tænker jeg |
|
|
ikke kun i retning af undervisning af hesten, men også af rytteren. Som sasser skriver, er det da en god ide, at træneren giver lektier for. Noget som eleven kan tage med og øve i den mellemliggende uge osv.