Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

skal jeg tage chancen???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 09:28
hejsa

jeg skal nok til stævne i farstrup d. 11 feb.

til stævner plejer jeg at starte Debutant og LD...

Men den laveste de har til farstrup, er LD...

Har snakket med min underviser, og han synes at jeg skal forsøge med en LC også. da det er lidt rådent at køre så lang for EN klasse...

Han siger at jeg bare skal gå godt til hende (uden at det går stærkere)... han siger at højden bestemt ikke er et problem for hende...

og hvis hun er lige som sidst jeg var til stævne har han ret... der startede jeg med at blive disket i debutanten, fordi hun skulle se springene an.. men i LD sprang hun bare ALT.. og rev faktisk en enkelt bom, fordi hun så gerne ville springe...

MEN MEN MEN jeg er ikke helt sikker på om jeg tør springe en meter... den bliver heldigvis ikke sat op, da det er en B4...

Vil i evt se min video (dårlig kvalitet), og sige om i synes jeg skal tage chancen eller ej?? det er min første LD (90)

www.youtube.com/watch?v=NlG6qpil5rU

Jeg tænker bare hvis hun er lige som mit sidste stævne.. så er hun træls i den første klasse hvor hun skal se springene an.. men i anden klasse springer hun så bare... så ville det jo godt kunne lade sig gøre...

er det altid så svært at vælge om man skal gå en klasse op???

HVIS jeg nu bliver placeret i den LC (hvilket jeg nok IKKE gør), så er jeg jo udklaset af debutant... øv øv
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 10:10
er der virkelig ikke EN ud af 11 som har lyst til at give mig et godt råd???
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 14:00
håbede godt nok at nogen ville give mig et råd :-(
0
0
Svar på denne tråd

giv nu folk en chance
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 14:33

Det kan jo godt være at alle os der måske har et bud går på arbejde og derfor ikke lige kan sidde på spring hele dagen... Det er jo ikke sikkert at det er 50 forskellige mennesker der har kigget på dit indlæg. hver gang du selv klikker ind tæller den jo også. og hvis nogen har samme problem som dig og klikker ind da de ser dit eget svar så giver det jo også ekstra. HN er altså bare mest aktivk om aftenen, når børnene er puttet og man har lidt tid til sig selv. De fleste er jo nødt til at tjene penge til nogle af alle de heste vi har.

til dit problem, så kan vi jo ikke svare på spørgsmålet. vi aner ikke hvordan du rider og ej heller hvordan din hest er. har du kun startet det ene stævne hvor du har video fra eller har du startet mange og står den altid stille i den første klasse for at glo? kunne det så ikke hjælpe at blive bedre til at udnytte de 45 sekunder man har før start til at ride mere rundt mellem springene og lade den kigge af. hvis man traver rundt kan man snildt nå forbi både forsiden og bagsiden af alle spring på sådan en bane.

Hvis ikke du stoler på din undervisers vurdering, så synes ejg du skal overveje at finde en anden underviser. din underviser er den der kender dig bedst og ved hvad du kan klare mentalt og hvad hesten kan trække dig rundt i.

Om det er lige svært hver gang man melder en ny klasse, så er det jo meget individuelt. jeg har ikke svært ved at melde en klasse højere. Hvis min træner mener jeg er klar, så er jeg klar. omvendt melder jeg ikke noget som helst uden at have spurgt ham først.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

hvad venter du på
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 14:41

Hej

Din pony springer,da fint på videoen.

Det går måske lige lidt stærk.Men øvelse gør mester.

Du skal passe på, at du ikke selv bliver for nervøs, det vidre føre du direkte til din pony.

Held og Lykke

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 15:51

andersen : min hest er 170 i stg :-)

jeg har startet til 3 stævner i alt, og 2 trænings aftener...

Til mit første stævne, i min egen klub, der blev jeg 1 uplaceret et par gange.. hun rendte ikke uden om. men pillede en enkelt bom (det var kun debutant)

til mit andet stævne, i aalestrp (første gang hun sprang i hal) (det er der det er optaget), der fik jeg en 3 plads i LD.. og 2 clear round i debutant

og i mit 3 stævne var det jeg blev disket i deb og fik en 1 plads i LD (der var dog kun 4 starter hvoraf 2 blev disket, så meget ko nkurence var der ikke )

grunden til at jeg er så nervøs, er nok fordi jeg tvivler på min egen ridning... tvivler ikke et sekund på min hest. og det gør min underviser heller ikke...

men jeg har hele mit liv været skov rytter.. så det med stævner er jeg først begyndt på august sidste år...

vil rigtig gerne starte den LC... men er samtidig nervøs...

men når jeg til andre stævner har sprunget en bane på 90, så er jeg bare KLAR...

men er bare bange for alt for snævre vendinger og den kombination jeg kan blive udsat for, for det er hun ikke ret meget trænet i

0
0
Svar på denne tråd

synes du skal vente
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 23:09

For det første vil jeg starte med at rose din hest.. den er virkelig dejlig og utroligt ærlig.

dog synes jeg den mangler meget hjælp fra din side af.. smiler

du mangler rutine og overblik. ved en del af springene ligner det mest du lukker øjnene og tænker hop lille hest hop. altså overlader det hele til hesten. indtil videre går det godt og hesten hopper meget ærligt og hjælper dig meget.

problemet er bare at når du kommer op i højden, ja så bliver det altså svære for din hest at komme "uskadt" over springene. altså vil den rive flere bomme og derved slå benene unødvendigt. hold dig til de lavere klasser indtil du har fået mere rutine.

et godt råd vil være at du træner i at finde dit grundtempo. det tempo du rider i nu, er alt for stærkt. sæt dig bedre tilbage på hesten. prøv at snak med din træner om jeres grundtempo. hvis i først får styr på det er det pludselig også nemmere at få manøvret din hest rundt og få tilpasset afstanden.

igen husk det er ikke højden det kommer an på, men om du kan ride afstanden mellem og hen til springet. for kan du det er det ligegyldigt om du skal springe 40 cm eller 120..

så mit råd til dig er.. vent...

håber du kan bruge mit svar til noget og vil tage det med posetive tanker..

mvh jeanett

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 23:27

hej jeanett

tak for et meget rart og velformuleret svar. :-)

mig og min underviser træner skam meget grund tempo... og videoen får det til at se værre ud end det egentlig er...

min underviser synes at jeg skal prøve med den LC... men jeg har skam heller ikke besluttet mig endnu

0
0
Svar på denne tråd

debutant
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 10:59

betyder det ikke - aldrig prøvet før?

Det er i mine øjne et engangsforehavende, har man først debuteret i spring til stævne, er man jo ikke debutant mere - derved har du efter min mening udklasset dig selv - også ved at vinde en LD, uanset hvor mange, der var med i klassen.

Om du så skal nøjes med en klasse, eller prøve kræfter med en LC, skal du gøre op med din egen evne til at få dig selv og hesten pænt igennem banen, altså din tillid til at du selv kan klare det, for hesten studser nok ikke synderligt over de ekstra 10 cm.

Nu er det jo heller ikke fordi en LC er enormt meget teknisk sværere end LD'en - måske de bare bytter lidt om på et par spring, så det er jo ikke værre, end hvis du skulle ride en hævet omspring til LD, bare i pænere tempo og med et par ekstra spring.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 00:27

millemus jaaah i ordets betydning af debutant, har du jo egentlig ret :-) men ikke ifølge reglerne i DRF... så så længe jg ikke er udklasset, starter jeg debutant :-)

jeg er ved at ombestemme mig om at tage til det stævne...

vil måske hellere vente til næste stævne, hvor der er de klasser jeg plejer at starte.. og så vente med LC, til udendørs sæsson er startet.. for på en ude bane er der lidt mere plads til at jeg kan dreje hende rundt :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes,
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 08:55
at hvis du er i tvivl, så skal du ikke ride klassen.

Hvis du er så meget i tvivl, som du giver udtryk for, så tror jeg der er stor risiko for, at det ikke blir en god oplevelse for dig at starte den. Du er nervøs over højden, og kommer formentlig til at presse hesten i et endnu større tempo end du plejer at ride, fordi det bare skal overståes.

Alle mennesker er jo forskellige. F.eks er jeg ikke enig med Jeanett i, at hvis man bare kan ride afstandene mellem og hen til springet, så er det ligegyldigt om springet er 40 cm eller 120 cm. Hvis man synes at et spring på 1 m er alt for stor, så påvirker det ens ridning hen til springet, uanset om afstanden er der eller ej.

Jeg synes du skal vente til du får trænet mere derhjemme -du er selv inde på at I mangler at træne vendinger og kombinationer - og så ride så mange LD'er at du til sidst selv synes, at I har så meget styr på det, at du kan bruge LD'en til opvarmningsklassen.

/Louise H
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 11:14
Synes du skrev et sted tror det var på hestegalleri at din hest havde været syg eller skadet, og du så ikke kunne tage til farstrup, fordi i lige skulle igang igen...?

Jeg er helt enig med spelmann...

Nina & Daim
Vores kærlighed er i en klasse for sig selv
Vores kærlighed kan ikke slås ihjel
Vi har noget som andre kun håber på

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 18:11

[Daim] ja hun har haft en hov byld, og har stået stille i en lille måned...

men har snakket med min underviser, smed og dyrlæge.. og de siger alle at hun på den korte tid ikke har tabt hverken kondi, eller muskler... så hvis jeg lige rider 80 procent af hvad jeg plejer den første uge.. så er hun klar til fuld udblæsning igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider