Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 At strække hesten efter træning.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:27

Hej hej


Jeg kunne godt tænke mig nogle gode råd til hvordan jeg kan strække min hest ud i hals og ryg efter træning.

Idag prøvede jeg det med at række en gulerod hen mod maven på begge sider og ned mellem forbenene. Hun strakte sig fint til alle sider og fangede guleroden.

Men er der andre gode tricks til udstrækning?



Hilsen Mette


Med Korsvangs Salina og Luna


Sælges:


Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Christ Lammeskindspad m. kant

Grå Poly Pad


0
0
Svar på denne tråd
 
 For at strække
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 09:31

overlinien, så skal du få hendes mule helt ned til jorden, næsten så hun rører, dette i mens i skridter.


Når du laver gulerodsøvelsen, så vær opmærksom på, at hovedet skal være helt lige når det drejes, altså som når hun bare står almindeligt ligeud. Det er rigtig svært.


Endvidere er det også godt at strække forbenene, men husk på at starte i det små. Ikke bare tage fat og hive, hun skal selv give efter. I starten kan det måske ikke komme så langt ud of frem, men jo bedre hun bliver, jo længere kan hun komme. Dette stræk er godt for mavemusklerne.



Sasser
The Queen of Candyfloss
*********************
0
0
Svar på denne tråd
 
 stræk..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 13:23
Det skulle også være godt at strække hesten i halen. Hvor du står med hele din vægt i et kort stykke tid. Hvor mange sek. kan jeg ikke huske.
Eva
0
0
Svar på denne tråd
 
 stræk med din hest
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:56

Der findes masser af bøger om hestegymnastik. Meget af det er bare sjov og tillidsøvelser, andre øvelser er mere gymnasticerende.


Her er et link til en bog om emnet. Jeg har ikke læst den selv, men fandt den ved at google på ordene strækøvelser og hest.


www.hestepleje.dk/Str%...20hest.htm


Jeg fandt også et andet link, her står der noget om vigtigheden af opvarmning og andre ret vigtige ting, som man skal vide inden man begynder på strækøvelser og gymnastik med sin hest.


hestemassage.ergomotio...rkove.html


Jeg vil fraråde dig at trække din hest i halen med din kropsvægt (Sorry, Eva) det kan rent faktisk give skader på hale og halerod.



mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lån denne...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 10:26

Jeg syntes du skal gå på det lokale bibliotek og låne denne bog:


"Praktisk hestemassage" af Renate Ettl. Der er en del strækøvelser med, som er super at lave. Kan kun anbefale det.


** Trine **


Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 10:46
jeg strækker TIT forben på min hest... jeg tager fat i dem og løfter dem frem... og så læner hun sig selv ret meget tilbage, mens hun gaber.. det er så sødt :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:15

Tusind tak for jeres råd og henvisninger. Det var nøjagtig det jeg søgte Ære være HN og de altid gode svar ...



Hilsen Mette


Med Korsvangs Salina og Luna


Sælges:


Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Grå Poly Pad

Købes


Dressur-Læderstøvler str. 38-39, 38 i læg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mht. halen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 15:44
så er det en god idé at massere omkring haleroden, tage fat i halen og køre den rundt i cirkler, begge veje. Tag derefter fat og træk i 15-30 sekunder til hver side, samt bagud.


Sasser
The Queen of Candyfloss
*********************
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider