Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Gider ikke gå på fold
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 14:17

JEg har min 14 årig hoppe. Hun gider ikke gå på fold. jeg havde hende ude i 20 min. så kom hun løbende ind i stalden. Hun står på en rideskole. hun stod på en foldt hvor der er masser af græs. hun stod ved siden af en hest hun godt kan lide. hun har stået sasmmen på fold med en anden. men da de havde løbet ud to gange. syntes vi det ikke var sikkert. Hun er rigtig glad for sin boks. men jeg syntes bare det er synd at når hun har fridag trækker jeg kun med hende.


Nogen der har nogle ideer. eller skal jeg bare lade hende være inde


Du kan lære børn hvordan et fly virker. Men hvad skal de bruge det til, når de ikke kan styre det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stod ved siden af...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 16:13

Hejsa


Stod hun på fold med eller på fold ved siden af??? - synes at du skal sørge for at hun kommer på fold dagligt - også selvom at hun bliver redet og så med nogle hun kan lege med og være hest med - ikke ved siden af...


Held og lykke med det - hun skal vel også lige vende sig til at være et nyt sted (sådan læser jeg det du skriver)


Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 09:33

Hun har stået sammen med en, men anden gang de løb ud af folden mente vi det ville være for farligt at lade dem stå sammen. Sidste gang hun stod på fold med den anden gik der kun 30 min så kom begge heste løbende. Det er ikke fordi hun ikke er glad for den anden hest. de vrinsker efter hinanden, og nusser når de kan komme afsted med det. Det er bare lidt svært at lukke hende ud hverdag når hun ikke gider. Hun kom ellers ud hverdag i ca 6 timer. men en dag gad hun bare ikke mere.


Håber det hjælper når sommeren kommer


Du kan lære børn hvordan et fly virker. Men hvad skal de bruge det til, når de ikke kan styre det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske fordi
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 11:39
det ville hjælpe hvis i sørgede for at der f.eks lå noget godt hø til dem??? måske fordi de gerne vil være sammen med resten af flokken??? -det er jo meget naturligt især hvis de andre står inde eller på en fold længere væk...

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Privatfold
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 15:31

Vi har noget der hedder privatfold. Foldene er lige ved siden af hinanden. og alle den andre heste går hver for dig selv ellers. HAr prøvet at ligge hø midt på folden (for at undgå mudder) men hun rykker sig ikke engang fra leddet. og hvis jeg trækker hende hen til det løber hun tilbage til leddet. Har prøvet andre folde.


Du kan lære børn hvordan et fly virker. Men hvad skal de bruge det til, når de ikke kan styre det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegne folden ordentligt ind
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:33

Jamen så må du jo simpelthen hegne folden så grundigt ind at hun ikke kan komme ud af den




Absalon ilder opdræt - tamme ildere til kæl og avl.


Equin læder ridestøvler, nye, str 39 sælges! Se præs.

Meget andet rideudstyr sælges også, se præs.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjov hest
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 12:45

Min mening er: at du skal give den tilbudet om at være på fold hver dag, men hvis den vitterlig ikke vil være der så lad den dog komme ind igen.


Heste skal da være ude så meget som muligt, for det er skønt for dem, men hvis din hest ikke gider så er den lidt mærkelig men, jeg synes ikke den skal tvinges til det. Men have det som et tilbud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaner...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 00:59

Hvis din hest ikke er vant til et system som fortæller den at om 1,5 time kommer hende der og lukker mig ud og så skal jeg stå sammen med ham der på den der fold i x antal timer før jeg kommer ind igen, -så kan det være fordi hun ikke føler sig helt tryg derude, netop fordi hun aldrig helt har vænnet sig til miljøskiftet boks/ude.


Det kræver lidt diciplin af mennesket at sammensætte en ordentlig tilværelse baseret på rutiner og struktur og så overholde dem,-hver dag. Men det er vigtigt.


Jeg vil mene at du skal lukke hende ud hver evig eneste dag på samme tidspunkr og lade hende stå ude mindst 30 minutter den første måneds tid og du er nødt til at give det så langt et forsøgsperiode før vanen kan være etableret og så derfra forøge tidsrummet langsomt. Er folden kedelig? i kan evt smide et grantræ og nogle frugttræ-grene ind til dem og som de andre siger lægge noget stråfoder ud de kan pille i. Fryser hun måske?


Heste er vanedyr og vaner gør dem trygge. Hvad der een gang ikke har slået dem ihjel er måske heller ikke farlig næste gang og efter nogen tid forbliver det "ufarligt" og så har du chancen for at se hende være glad for at være ude. Hvis der går dage imellem du præsenterer hende for folden forbliver det en "ikke-vane" og det giver unødigt stress pga. frygt og spændinger som følge af "er der fare her!?". Det alene er nok til at hun vil -væk-,ind hvor hun er tryg.



Accept af forskellighed er individets største problem.

Karl Johan Lindrup Olesen

0
0
Svar på denne tråd
 
 det hjalp!!
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 09:26

heste er jo flokdyr,, så det hjælper altid hvis hun kommer på fold men en masse andre!

-har i ikk en stor fold hvor der går mange heste på, for så syntes jeg du skal ta' den der ud, så hun kan stå med en masse andre hest!

*

-det hjalp med mjin!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider