Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 sur.. sur.. sur.. hest..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:36

haii alle sammen..


jeg har en hest der en gang imellem er lidt sur..

hun truer andre heste med at spakke hun har spakket tre heste..

det er meget trals at have sådan en hest så man ikke så godt kan ride sammen med vennerne... ..


men hun er blevt bedre heltig vis..


jeg ville høre om der er andre som har været ude for det samme som mig??


og hvad gjord i ved det??


hilsen julie.. og min hest nymphe..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dominant
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 19:09

Er det en dominant hoppe på folden - hvor ligger hun i hierakiet.

Har hun altid stået samme sted?


Der er mange ting der kan spille ind på om en hest generelt er "hys" når det gælder dens personlige rum eller om den er dominant på folden og derfor også vil være det på tur og ikke mener at det at du holder den tilbage på tur har nogen betydning...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvforsvar
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:17

Normalt er spark med bagbenene noget, en hest gør for at forsvare sig selv. Den synes der er for lidt plads omkring den, er bange for at de andre heste vil angribe den, og forsvarer sig.


Man lærer den GRADVIST at der ikke sker noget ved, at andre heste er tæt på den - så holder den op med at være bange.


Man kan fx. alliere sig med en anden rytter man kender og stoler på. Så rider i på hver sin cirkelvolte i hver sin ende af ridehuset. I starten skal I ride på små volter, så der er mange meter imellem jer når I mødes i nærheden af midten. Det ar bedst at I rider samme vej, så der ikke kommer en hest imod din. Når din hest er HELT ligeglad med den anden, så rider I på lidt større volter og til sidst rider i helt tæt sammen et kort øjeblik. I er først klar til at gå videre, når din hest er HELT ligeglad med den anden.


Derefter rider i et øjeblik ved siden af hinanden, den anden rider op bag dig, i starten langt væk, siden tættere på og til sidst har hesten lært, at der ikke sker noget ved det. Dette er forudsat at der undervejs ikke sker noget, og at den ikke på folden jages af andre heste, fordi der ikke er plads nok eller der er for få hø- eller halmbunker at kæmpe om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 23:33
min lille tøs er præcis lige som din hest!!! nu har jeg passet hende i lidt over et år, og jeg har bare sørget for at hun kom sammen med nogle søde heste(på fold, i hallen osv.) som jeg ved der ikke gør hende noget og så sørget for at hun fik masser af kærlighed, og på den måde opbygget hendes tillid(hendes ejer er handicappet og derfor ikke særlig sød mod hende)så hun er blevet en meget sødere hest og så er problemet lige så stille gået væk. hun lægger dog stadig øre hvis en anden kommer meget tæt på hende men hun sparker ikke mere.



.:*~¨ Louisa & Nuggi ¨~*:.


<33 Nu med den dejlige pinto Nuggi<33


En pinto kan godt være ensfarvet:-P

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider