Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvad er roll kur??
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 23:13

Ja nu hvor der er så meget debat omkring emnet roll kur kontra Anky, ville jeg såmænd bare gerne have skåret ud i pap hvad roll kur egentlig er...

Meget gerne med billederne eller videoer til at illustrere..

Det er jo meget rart at have lidt viden...

MVH. Cecilie...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Cecilie
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 01:12

Du kan jo starte med at læse lidt her ;-)

www.heste-nettet.dk/fo...ed_limit=0

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Og her kan du læse:
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 10:10

www.sustainabledressag...hy_not.php

Her er en masse billeder af roll kur samt beskrivelse...

km.

0
0
Svar på denne tråd

danske sider..?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 00:21
Tak for hjælpen, men er der evt. noget materiale på dansk, eller er der nogen der vil forklare..??
0
0
Svar på denne tråd

Ja, altså i
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 01:36

'mit' link står der rigtig meget om rollkur på dansk ;-)

Rollkur betyder at man rider hesten 'dybt' ved at lære den at tage sit hoved ind mod bringen. Man trækker den ikke derind, hesten skal være 'til biddet', men den skal kunne gå med hovedet i denne position i et kortere tidsrum. Det er meget omdiskuteret, nogen er meget modstandere af det, men verdensmesteren mv. Anky bruger det, og hendes heste ser ud til at være ok glade og sunde nok...

Den internationale rideorganisation, FEI, er i gang med at undersøge det, men om de finder ud af noget, er svært at vide.

Nogen ryttere anser det for at være dyrplageri og er meget stærke modstandere - andre mener bare, det er en form for gymnastik, ligesom når man selv laver stræk-øvelser 8-)

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om det. På en måde er al ridning jo unaturlig, på den anden side ser det da lidt sært ud - og det kan helt klart misbruges :-( Men det kan al ridning jo, så...

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider