Hvis du har en veninde til at hjælpe dig, kan i sagtens lære din pony at gå i longe, men det kan tage lang tid!! Det er vigtig at i altid har hovedtøj på ham, da han er for stærk vis han kun har grime på!
Det er en rigtig god ide at lære ham at gå i rundkreds, for det er ikke en selvfølge at heste og ponyer kan det! Det kan i lære ham ved at du står som du plejer med longen, og så skal din veninde trække ham rundt om dig lige som hvis han bliver longeret, når han er go til det kan din veninde bare gå sammen med han der inde så det kun er dig der har fat i ham men det er vigtig at hun bliver hos ham indtil han ved hvad det går ud på!
Håber du får held med det!! Vær stærk du kan godt selv hvis du har tålmodighed!