Det er KUN en øvelse for absolut professionelle!
Hvorfor tror du, der ikke står nogen fremgangsmåde nogen steder? Det er fordi at sådan en øvelse kræver en hest af et meget specielt temperament, for ikke at udnytte det.
Selvfølgelig er "stejle" en øvelse i den Akademiske Ridekunst, men hvis man når til den øvelse har man også en hest der er rustet til at lære det. Faktisk er det en udvidelse af piaffe.
Så jeg vil klart råde dig til at holde dig langt væk fra øvelsen, selvom et da ser flot ud... øv hellere komplimenter, da det er en underkastende øvelse for hesten.