Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Alternativ til 3 rings bid??
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 23:56

Hej

Da min hest kan være meget stærk og "levende" har jeg forsøgt mig med et 3 rings bid idag og han gik simpelhen så fint.

INDEN JEG BLIVER KALDT HESTE MISHANDLER

Vil jeg lige sige at jeg ikke hænger i tøjlerne,men det var lige som om at han slappede mere af på det bid, da det er skarpere når man laver ballade. Han blev en helt anden hest at ride, og var simpelhen så afslappet-hvilket er noget der er sjældent

Men er der et alternativ at til et 3 rings bid , man kan bruge i dressuren??

Har hele tiden redet med et alm to-delt, men findes der en mellemting??

Hilsen Sabrina

Sabrina & Stald Kelon`s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Tre-delte bid.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 00:13

Jeg ville absolut prøve et tre-delt.

Især hvis han har tendes til evt ikke rigtig og ville suge på biddet eller "slappe af" med biddet i munden.

Jeg vil mene at et skarpere bid - blot fordi hesten "laver den såkaldte ballade som du siger" - absolut ikke skal bruges som en "nødbremse".

Nej - tag hellere FAT om problemet og få det løst i stedet for.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Cashew
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 18:02

Til Cashew

Vi prøver et tredelt...

Men for at slå det fast så arbejder vi skam med det,og bruger IKKE et skarpt bid som nødbremse.

Ride skam med et ganske alm 2 delt bid nu, både i spring og i dressur.

0
0
Svar på denne tråd

hej sabrina
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 18:41

Jeg ville prøve et 3-delt også, det rider jeg med på baby´en og det fungere super fint- en god mellemting synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

kuglebid
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 07:38

hvis den bliver meget stræk for dig og render af sted på det tredelte kan kuglebiddet være et godt alternativ. Det virker som et almindeligt tredelt når man bruger en tøjle ad gangen, men hvis hesten stikker af og man trækker i begge tøjler blokerer det kæbefriheden og bremser den effektivt.

Min den store stak af helvedet til et par gange og så var det nok at lægge kuglebiddet på en gang eller to så huskede at der faktisk var en rytter på toppen...

Det kaldes også kædebid eller waterford bid. Det ligner en række perle på en snor og er derfor meget bevægeligt

Katrine og Ib

-At lære uden at tænke har ingen værdi -At tænke uden at lære er farligt.
0
0
Svar på denne tråd

at foretrække
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 09:34

Jeg har faktisk for ikke så længe siden set en skrive herinde at hun red med et 3-ringsbid på hendes fordi den ikke kunne lide at have biddet på tungen, og da 3-ringsbiddet og andre stanglignende bid jo fungerer ved hjælp af nakketræk havde hun kun gode erfaringer med det.

Hvis din hest slapper bedre af på det, og du kan ride ham langt lettere for hånden, synes jeg bestemt det er at foretrække frem for en hårdere med et tungeliggende bid.

Har altid selv redet med 3-delte bid med bevægeligt midterstykke, og det har fungeret fint.

JEg synes du skal prøve et 3-delt af, og fungerer det ikke bedre end 3-ringsbiddet synes jeg du skal gå tilbage til 3-ringsbiddet og ride med det et godt stykke tid, til han er redet godt på plads og naturligt afslappet.

Louise, nu med Fasion !!!

man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

det 3 rings
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 09:39

bid du prøvede, var det tykkere eller tyndere end det du normalt rider med?
Det kan nemlig også have noget at sige.

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/

0
0
Svar på denne tråd

Tre-delte bid.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 16:58

Det lyder også fint :)

Et tre-delt har jeg altid haft rigtige gode "erfaringer" med da det ligger bedst i de fleste hestes mund.

Du kan evt tage det med lille "plade" i midten - det hjælper som regl til at hesten suger mere på biddet. Til ungheste fortrækker jeg at ride med tre-delt med en lille bevægelig kugle i midten :)

Det så efter smag - men prøv dig frem og se hvad din hest så går bedst med :)

www.hooks.dk << Kig evt dér.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

3-ringsbid/Pessoabid
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 20:37

Lucelille, du skriver:

"3-ringsbiddet og andre stanglignende bid jo fungerer ved hjælp af nakketræk".

Det er nemlig rigtigt

Jeg har en hest, som har en meget kort mund. Det har taget mig meget lang tid faktisk at finde ud af, at dette var årsagen til, at han hadede alle bid. Så ligger det altså ikke behageligt. Han er det sidste års tid blevet redet med 3-ringsbid og er simpelthen blevet en helt anden hest. Rolig, glad og ikke mindst afslappet. Han går slet ikke og spænder længere.

Og så vil jeg lige nævne, at jeg bestemt også er modstander af blot at sætte et skarpere bid på hesten, hvis man ikke kan holde den. Men det er jo heller ikke dette, tråden handler om.

Et 3-ringsbid kan være et meget skarpt bid, hvis det bruges forkert. Sådan er det jo med en del udstyr. Men når blot man er bevidst om, at bidet fungerer anderledes end et alm. trensebid, og man dermed ikke har fat i tøjlerne hele tiden, så synes jeg det er OK.

Med venlig hilsen Rikke

SE HER!

Frieser DVD'er (2 stk.) + 6 flotte Frieser postkort sælges

+ mange andre ting til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Til Alle
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:19

Til Alle jer der har svaret!

1000 tak for jeres råd. Nu prøver vi som sagt med et tre delt bid, så må vi se om det virker!

Ellers må jeg anskaffe mig et 3 rings bid og ride meddet i en periode.

Igen vil jeg sige at jeg normalt rider med et todelt og kan sagtens "holde" ham med det. Min oplevelse var bare at han gik mere afslappet på et 3 rings.

Hilsen Sabrina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider