Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Er jeg for høj?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 09:53

Jeg er en pige der er 1.74 høj og vejer 60 kg...

Er jeg for stor til at ride en hoppe på 1.46 cm??

Jeg er lidt i tvivl..


0
0
Svar på denne tråd
 
 for høj??
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 16:05
Neej det synes jeg ikke. Men hvis den er meget spinkel kan du virke langbenet... Men er den lidt robust bygget kan det sagtens gå!!! (her er det mest din benlængde jeg tænker på!)

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde og vægt
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 17:32
Jeg rider selv ture på min pony som er 146 og jeg er ligeså høj som dig og vejer det samme.
For min pony er det ikke noget problem at bære mig, men jeg må indrømme at jeg føler mig enormt langbenet og jeg synes det er svært at indvirke med schenklerne når nu det er mine lægmuskler som når ham...
Hvis hesten er stærk nok er det vel bare en slags smagssag?

Anna Andreassen - pony- heste- og islænderrytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 ?? hmmm..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 09:49

Det ved jeg ikke. Hvis ponyen er rubust bygget og du ikke har for lange ben så gør det jo ikke skade.


Men jeg vil sige jeg er 160 og ridder på en der er 146

og jeg er næsten for lille så tror i passer perfekt. Men nu når du nævner vægten (overhovedt ikke ondt ment) så kan jeg forstille mig hvor høj du er, men hvis "ejerne" ikke síger noget må du jo passer perfekt, hehe


Ses



.Hjerte, en plads. . . .fyldt med både.
.glæde & smerte, den del kan du aldrig.
tag fra mig, heller ikk hvis nogen anden
skulle få dig nej, dig kommer jeg aldrig.
.til at glemme, i mit hjerte ska jeg dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 14:03

Jeg er 172 og vejer 56 kg. Min pony er 140, og vi passer fint sammen. Dog er jeg lidt stor.

Jeg rider også en anden på 137-38, og ham passer jeg også fint med. Men det kommer meget anpå, om hesten er meget spinkel eller lidt robust.


Hilsen Mette og hendes elskede Balou, Sultan og Bella <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på ponyen.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 21:56

Jeg er selv 1,60 og vejer 60-70 kg.. Er 20 år så jeg vokser ikek mere, øv..


Jeg ar redet alt fra super-frække elevponyer på 1.30 til volti-heste på 1.74..

De små red jeg kun når de var frække.. En enkelt på ca. 1.38 red jeg også i spring, der ville den sagtens springe 1m med mig på ryggen (smed de andre ryttere af)..


Hvis du synes din pony virker generet af dig og/eller din lange ben, kan det blive et problem.

Hvis ikke, er det jo kun et spørgsmål om tid før du skal skifte til hest? Du har jo ikke skrevet din alder..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja ...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 19:36

Altså jeg vil sige, hvis din pony er spinkelt bygget kan du godt virke rimelig langbenet til ponyen.

Men det kan sagtens gå, men det du vil nok være bedre til en hest ;) Men det kan du sagtens.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 12:37

Jeg er 175 høj, vejer 60 kg ca og min pony er en slank model på 145 ca. Det ser således ud:




Jeg synes ikke det ser så slemt ud, og den kan sagtens gå dressur, springe en meter, og ride ture med mig på, så det tror jeg også at din kan


mvh sandra




Nu med halvpart på Nerenia:

Klubmestre 2006 i spring:-D

Og den heldige springrytter til Okholms Gaia:

Nr 2 i klubmesterskabet 2006

Lækker kat 1 dressur stjerne sælges. se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej!!!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 19:00

Vil også ligesom de andre sige, at det kommer an på hestens bygning For hvis hesten som sagt er robust og ikke virker generet at det så betyder størrelsen jo ikke noget .



Og når jeg ser sandra som er 175 høj på sin pony som er 145 og slank bygget synes jeg det ser HELT FINT ud. Synes faktisk ikke at man tænker over størrelses forskellene (håber det er ok at jeg brugte dig som eks. )




Og hvis du selv trives med din hest størrelse så synes jeg bare du skal forsætte med at ride den .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 20:52
jeg er ligeså høj som dig, og vejer ca. det samme.. se på min profil hvordan det ser ud på en pony på 147 :) (de nederste billeder er nyest)


Amanda&Fantacy
+ Willow


Militaryhest købes!


1'er pony sælges
6 år - 147 cm
MB spring - LA1 dressur - CNCP1* military
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 14:26

Hvis ponyen ikke er af den robuste type, synes jeg personligt at det ser lidt sjovt ud når man har så lange ben som dig/os.. Jeg er selv 171 og vejer ca 58 kg. Jeg red på en Tinker på ca 145, men han var også af den robuste type.. vil mene at det havde set lidt underligt ud med mig og ham, hvis han var en lille spinkel type.. Du kan se hvordan vi ser ud på min profil.. (det er den hest som hedder Spike)


Mvh Susan


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider