Så ved jeg sørme ikke om der er andre metoder end bare at vende ham til den lidt ad gangen...
Undersøg eventuelt om det er selve slangen, at blive "spulet", at vandet falder ned og plasker op på ham eller en hel anden grund han ikke bryder sig om..(temperaturen?)
Hvis det er den med at blive "spulet" han ikke kan lide kunne du tage en halvliters flaske fuld af vand, holde den samtidig med slangen (som ikke er tændt) og hælde vandet lige så stille ud over ham som om det kom fra slangen. Det kan ske han så finder ud af at du egentlig ikke har tænkt dig at gøre ham noget ondt.. - husk bare at starte ved koderne..
Ellers er der vist ikke andet for end snorkende kedelig og utrolig tolmodighedskrævende "trap-op-træning".. Min har lidt af det samme problem næmlig.. ..vandskræk
.. - men så er det vist også det eneste han er bange for! 