Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP VAND
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:18
vand min pony kan ikke lide vand han går væk bakker og hopper til siden hvad skal jeg gøre

HEJ JEG ER EN PIGE PÅ 11 ÅR
0
0
Svar på denne tråd

vandSLANGE
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:29

Er han kun bange for vandet når det er fra haveslange? Eller er det bare vand i al almindelighed?..

0
0
Svar på denne tråd

VAND HIHI
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:42

FOR DET MESTE BARE VANDSLANGEN

HEJ JEG ER EN PIGE PÅ 11 ÅR
0
0
Svar på denne tråd

vandfobia
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 20:46

Så ved jeg sørme ikke om der er andre metoder end bare at vende ham til den lidt ad gangen...

Undersøg eventuelt om det er selve slangen, at blive "spulet", at vandet falder ned og plasker op på ham eller en hel anden grund han ikke bryder sig om..(temperaturen?)

Hvis det er den med at blive "spulet" han ikke kan lide kunne du tage en halvliters flaske fuld af vand, holde den samtidig med slangen (som ikke er tændt) og hælde vandet lige så stille ud over ham som om det kom fra slangen. Det kan ske han så finder ud af at du egentlig ikke har tænkt dig at gøre ham noget ondt.. - husk bare at starte ved koderne..

Ellers er der vist ikke andet for end snorkende kedelig og utrolig tolmodighedskrævende "trap-op-træning".. Min har lidt af det samme problem næmlig.. ..vandskræk .. - men så er det vist også det eneste han er bange for!

0
0
Svar på denne tråd

Madglad??
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 10:19
Jeg plejer når hesten er meget stresset gøre en af to ting. Enten starter jeg bare med vand på hovene til de har vænnet sig til lyden og følelsen. Efterhånden bevæger jeg mig lidt op af benet og så videre.

Når der slet ingen kontakt er giver jeg lidt foder ind imellem i starten (ikke hver gang), det kan også hjælpe med accepten.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider