Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Løsspringning af 4-års...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 19:47

Ved godt at der har været flere indlæg om løsspringning herinde, men det var vist mere været om forsk. holdninger til emnet...


Jeg vil derimod gerne have nogle tips til nogle gode serier til løsspringning af en 4-års.


Den har kun prøvet det et par gange, men er en stjerne til det

;-), tænker sig fint om og har en fin teknik.


Serierne må gerne være nogle med bomme i for at hjælpe den med afstand og for at den skal tænke lidt over det i stedet for at at hoppe derude af, men alle serier modtages gerne ;-)




Line -nu igen med fin hest ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kryds-okser
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 00:07

To spring er altid godt til at starte med...


Et kryds og så en okser. Foran krydset lægger du en bom cirka 2 m fra springet. Det er egentlig ikke nødvendigt at have en bom på det næste da afstanden er i orden når den kommer fra krydset.


Mellem kryds og okser skal du have cirka 11-12 m.


Hvis du vil have flere spring kan du lave kryds-kryds okser, eller kryds-okser-lodret.


Bare husk at det er sværere for hesten at bedømme en lodret end det er at bedømme en okser.


Louise, nu med Fasion !!!


man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak, men...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 18:46
...er jo ikke fordi jeg er grøn i det her, så var mest hvis folk havde nogle gode serier, men igen tak for hjælpen ;-)

Line -nu igen med fin hest ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:10
En alm serie med kryds - 6,8m - oxer (ell lodret)- 7,3m - oxer. En god ting med bomme, så hesten tænker sig mere om og får taget ordenlige galopspring imellem springene, er hvis du lægger en bom lige midt mellem springene. Det kan være både mellem kryds og midterste spring og/eller mellem de 2 sidste spring.
Vil du gerne have hesten til at bruge sig bedre over springet, kan du lægge to bomme på skrå på forbommen (f.eks ved sidste spring)Læg enden af den ene bom f.eks 50 cm fra midten på forbommen og læg den anden ende af bommen på jorden helt ude i kanten. Den anden bom lægger du tilsvarende bare så den ende der ligger på jorden, ligger i den anden side, så du danner en åben "trekant" som hesten springer ind i. Håber du forstår hvad jeg mener 8-) Det er lidt svært at forklare, men det virker rigtig godt til at få skærpet hestens opmærksomhed.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:25

Takker!! Er bare for at den lille hyp kan få så gode betingelser som muligt, og se så meget så muligt (bomme på jorden mm), mens den stadig er "lille", for springe kan den såmen ;-)




Line -nu igen med fin hest ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider