En alm serie med kryds - 6,8m - oxer (ell lodret)- 7,3m - oxer. En god ting med bomme, så hesten tænker sig mere om og får taget ordenlige galopspring imellem springene, er hvis du lægger en bom lige midt mellem springene. Det kan være både mellem kryds og midterste spring og/eller mellem de 2 sidste spring.
Vil du gerne have hesten til at bruge sig bedre over springet, kan du lægge to bomme på skrå på forbommen (f.eks ved sidste spring)Læg enden af den ene bom f.eks 50 cm fra midten på forbommen og læg den anden ende af bommen på jorden helt ude i kanten. Den anden bom lægger du tilsvarende bare så den ende der ligger på jorden, ligger i den anden side, så du danner en åben "trekant" som hesten springer ind i. Håber du forstår hvad jeg mener

Det er lidt svært at forklare, men det virker rigtig godt til at få skærpet hestens opmærksomhed.