Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Opbygge muskler i hals og ryg?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 11:40

Jeg har lige købt en hest, som jeg gerne vil have sat nogle flere muskler på i hals og ryg.

Så jeg vil blive meget glad, hvis i ville komme med nogle gode og brugbare råd til, hvordan man får sat muskler - de rigtige steder vel at mærke - og gerne inden for rimelig tid.. :)

Hilsen
Simone
aka. lykkelig hesteejer
© Garcon ©
- den smukke vidunderhyp!
(Den smukke vidunderhyp!)

0
0
Svar på denne tråd

rigtig ridning
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:28
hvis du bare rider din hest korrekt får den de muskler den skal have, ellers kan du også sætte den på løbebånd og evt. på løbebånd med vand, det giver en flot overlinie..

Mia :)

0
0
Svar på denne tråd

bomme..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 08:17

Skridt og trav over bomme 10 min hver anden dag. Det gir nogle superflotte rygmuskler. Jeg har brugt det under opvarmning eller har trukket hesten over bomme på vej til/fra fold.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

0
0
Svar på denne tråd

Hej Simone
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 08:52

Det er sjovt så tit der er nogen der stiller dette spørgsmål :-)

Hvis du rider din hest korrekt, dvs. i ballance og med en opadsvingende ryg, så VIL den få overlinie-muskler (og en evt. spændt underhals vil svinde ind).

I virkeligheden kan man se på folks heste hvordan de rider. Ups;-)

Dermed har jeg altså ikke sagt at det er let at lægge de rigtige muskler på en hest. Det er skam svært... et håndværk...

Det bedste du kan gøre er at finde en underviser, der prioriterer at ride hesten ud fra dens anatomiske præmisser.

km.

0
0
Svar på denne tråd

Og det tager tid...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 12:06

Så tålmodighed er en dyd

Jeg kan lige vise det med et par billeder af Medoc, fra da jeg startede med at ride ham til nu.

Medoc februar 2004:

Medoc oktober 2006:

Jeg rider dressur på ham mellem 3-5 gange om ugen, alt efter om det er vinter eller sommer Gerne med 1 gang ugentligt dressurundervisning.

Jeg har fået undervisning af en del forskellige - og jeg kan varmt anbefale at man finder en dygtig beridder De har syn for detailer, som andre ikke har - og det er vel meget naturligt, hvis man har taget en lang uddannelse, at man ser på flere ting.

Bom-arbejde er nok også en god ting, evt. løsspringning.

Og så en masse ridning i bakket terræn, hvis det er muligt.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

longer
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 13:34
det er rigtig godt at longer med to liner. det sætter nogle smadder gode rygmuskler

hesten tager mig, som jeg er, men bedømmer mig, ud fra, hvad jeg gør. "vi passerer altid fiaskoer på vores vej mod succes"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider