Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

nedsidning i trav.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 22:04

æh altså...

Min fjordhest har en enorm kort trav - en rigtig pony trav.

Det er så svært for mig at lave nedsidning i trav.

Jeg træner uden sadel og jeg kan kun følge ham når jeg knækker lidt sammen i ryg og lænd.

Når jeg har sadel på, bumler jeg rundt med mindre jeg knækker meget sammen.

JEG VIL SIDE PÆNT OG LAVE NEDSIDNING I TRAV - HVORDAN???

...øvelser???

hilfeee...

*

Zeus min dejlige grå fjordbamse.

*

Drøn lækker Welsh Mountain hoppe til salg.

se dem her: www.hallingsgaard.eu

0
0
Svar på denne tråd

Nedsidning i trav
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 22:27

Hej Maja,

Jeg synes faktisk, det er nemmere at sidde på en hest, der har en kort gang og et mindre rygsving. Men hvis du ikke er så rutineret endnu, så bør du nok ride med en sadel, der har noget mere støtte. Jeg ved godt, det kan være lidt svært at finde en god sadel, som ligger ordentligt på en fjordhest. Men prøv og find en god sadelmager, så skal det nok lykkedes

... og så er det ellers bare at øve og øve, og blive ved, selvom det gør lidt ondt i starten!

Hilsen Lise

0
0
Svar på denne tråd

Uden stigbøjler
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 22:56

Jeg har også haft svært ved at side ned i traven, og for mig har det hjulpet en del at ride uden stigbøljer, så fik jeg ligesom benene bedre ned om hesten, og fandt balancen bedre.

Så det kan du da prøve !

- Maria -

0
0
Svar på denne tråd

øvelse gør mester
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 00:16
Jeg købte mig en frieser og hende kunne jeg bestemt ikke sidde ned på, men da min gamle sadel ikke passede hende, kunne jeg jo kun ride uden sadel indtil jeg har fundet sadlen og har råd til den.. og det er så snart 3 måneder jeg har redet uden sadel og nu sidder jeg da bare.. både i hendes skarpe sving, stel og buk så jeg kan ikke sige andet end klør på og få numsen i sædet/ryggen.. og det skal lige siges at jeg er ikke er faldet af en eneste gang, men smerter i bås og ben havde jeg i starten og kunne ikke ride flere dage i trak i starten.. Men nu kan jeg ride hver dag med bar lidt smerte i bås og ben :) Men det har krævet meget og med sure opstød da hun samtidige sku rides op fra bunden og jeg ikke kunne sidde uden at bumle rundt på hende.. stakkels hest!

Søger KLASSISK dressur underviser skal foregå i Bjæverskov (4632).

0
0
Svar på denne tråd

:-)))
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 15:06

ja, jeg må bare klø på.

med og uden sadel...

For jeg har ikke haft nogen problemer på de andre heste i årenes løb, men de har også haft en meget større gang.

Der er mange år siden jeg har redet pony trav hihi...

Men det er da skide træls... når man bare vil side ordentligt :-)

*

Zeus min dejlige grå fjordbamse.

*

Drøn lækker Welsh Mountain hoppe til salg.

se dem her: www.hallingsgaard.eu

0
0
Svar på denne tråd

Mavemuskler
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 21:11
Hvis du ikke kan løsne dig selv i lænden, og lade dig følge med bevægelsen, så prøv at spænde i mavemusklerne, det hjælper. Hvis du ikke er vant til at bruge de muskler så meget kan det være nødvendigt at træne dem.

Og husk hle tiden at minde dig selv om at slappe af i ryggen, især lænden.

1-2 bokse udlejes i Højbjerg ved Århus. 750,- pr. måned m. halm.
Ridebane med lys og tæt på skov og Skåde Ridecenter.
Skriv privat besked for mere info eller på bet_lorentzen@yahoo.dk.
0
0
Svar på denne tråd

TØJLER
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 16:49
PRØV AT FÅ EN TIL AT LONGSER DIG OG RID UDEN TØJLER SÅRDAN HAR JEG OG MIN VENNINENDE LÆRT DET VI HAR BEGGE PONYER DET HJÆLP AT RIDE UDEN TØJLER SÅ SLAPPEDE VI MER AF

HEJ JEG ER EN PIGE PÅ 11 ÅR
0
0
Svar på denne tråd

Lange ben
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 18:37

Jeg synes at det hjælper at lave længere stigbøjler, så man rigtig kan få benen ned og "rundt om maven", så tvinger man ligesom numsen ned i sadlen. Det hjælper også at slappe af i kroppen, istedet for at spænde op i hele kroppen, for så ryger benene op ad og man begynder at småhoppe i sadlen. Håber du vil forsøge det, da jeg også har redet hesten imellem 138cm- 172cm.

Held og lykke med ridningen:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider