Bortset fra det med traileren. hun er ikke rigtig bange for den, og hun vil også gerne gå der ind, men om hun vil blive der i mere en 2 sek. nej bestemt ikke hun springer ud igen!
Men det skal så også siges at der ikke er nogen problemmer med med store transporter (lastbiler)
når hesten er gået op, skal du bakke den ud INDEN den selv bakker. gå op ad rampen, bak ! gå op af rampen igen - bak ! igen og igen og igen...indtil hest er helt tryg ved det...så kan du efterhånden vente lidt længere inden du bakker, og tilsidst kan du selv bestemme, hvornår hesten skal bakke...det kræver meget og regelmæssig træning indtil hesten har fattet det. derefter vil du ikke få flere problemer med det...
Jeg har også gjort det, at jeg giver min hest foder deroppe for at han skal finde det mere behageligt at blive lidt længere.
Men det er en rigtig god idé at træne, når hesten er på hjemmebane, så der ikke er for meget stress. Og det er farligt ikke at træne det, da folk kan komme til skade, når der kommer en hest bakkende med 100 km/timen!. Har selv prøvet det mange gange, indtil jeg lærte "bakke-tricket".
Jeg har prøvet det med at bakke ud igen og igen.. Det hjalp ikke en dyt!
Det eneste der hjalp var een i røven med longen stramt bag på hesten, og så blev den der. Der har ikke været noget vrøvl med den siden. Vi har prøvet ALT andet, og kun dette hjalp..
Mette Timmermann Kock
Elbækgaard, Ø. Snogbæk
Dansk Varmblod er det bedste
Venter føl april 2007!
SÆLGES:
Fleecedækken str. 145, mrk. Capriati, lilla/blå-ternet