Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

spanske skridt, hvad gør jeg?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 12:39
jeg er ved at lære min 5 års lipizzanerblanding spanske skridt. han kan indtil videre løfte ben når jeg peger eller rører ham på et af benene. nu er det så at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal komme videre? jeg skulle jo gerne kunne få ham til det fra ryggen og samtidig få fremaddrift...? hv anna kirstine
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 15:28
Kan du ikke, samtidig med du røre hans ben, give en kommando, såsom løft eller andet, og så efterhånden KUN bruge kommandoen? Så vil du jo stille og roligt kunne gøre det på afstand og evt på ryggen af ham.

** A real dog is a Bulldog **

www.123hjemmeside.dk/mydog

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 21:18

Jeg er også ved at lære min frieser det. Han skal kunne det helt før jeg kan fra ryggen af ham. Min kan ikke gå endnu. Men efter jeg har trænet længe fra jorden og jeg kilde ham lidt på benet da jeg sad i sadlen løftede han det ben jeg berørte blidt. Nu skal han lære at gå det gør jeg fra jorden. Jeg vil gå og han vil følge mig mens jeg giver komandoen men bare han løfter lidt så beløn og han vil hurtigt finde ud af at tage skridt. men gør det fra jorden.

Klikkertræning. kurser mm se mere på min hjemmeside.
www.klikhesten.dk

Vi er med i Team Clickers, Et klikker show med stil

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 20:12

min pony kan mens jeg er på ryggen altså jeg startede også med at stå på jorden og røre ham på benet og så da han kunne det 100% satte jeg mig op og rørte ham lidt på benet og så holdte jeg ham tilbage imens og så gjorde han det for hvis at bliver stoppet og rørt med pisken er det jo ligesom om du stå på jorden.. og så kan du lære den det 100% og så er det nemt at for fremdrift

ved ike om du kan bruge det men prøv for endelig er det ikke så svært nå den allerede kan det nå du er på jorden:)

lev med hesten, lev i hesten, lev for hesten.....
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 17:00

Jeg lærte ham BÅDE benløft og fremaddrift fra jorden, men man kan sikkert også ride dem frem fra ryggen. Fra jorden lærte jeg ham også øvelsen uden pisk, men ved at jeg løftede i grimeskaftet (bliver overført på tøjlen).

Det jeg gjorde da jeg kom op, var at bruge pisken på benet oppefra, og samtidig lægge schenklen lidt frem mod skulderen og presse. Sådan lærte han schenkelkommandoen.. Den blev så koblet til tøjleløftet. Det var altså slet ikke så indviklet som det lyder nu, det kom nærmest af sig selv. Nu laver han fine skridt ved et let tryk med schenklen og en halv parade (lidt opadgående) på tøjlen.

Jeg er meget glad for jeg har brugt så tydelige (eller... de er ikke tydelige for andre, men for hesten) signaler til øvelsen. For jeg har genrelt haft problemer med at han laver skridtene når jeg lavede parader og skulle rette på benene osv, så jeg tør slet ikke tænke på hvis jeg havde brugt "alm." dressursignaler (benet ved gjorden i stedet for frem, alm. tag i tøjle i stedet for løft osv)

Mvh. Cat

Mester-Svend'en og det...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider