Jeg vil bare gerne vide 100 % sikkert, om man ved et klubstævne c-stævne må bruge pisk i stedet for sporer i LC1 + LC 2, jeg mener at kunne læse i DRF´s reglement at det må man IKKE, men vi er lidt uenige...
Lige for at få det helt på det rene, så er klubstævner ikke C-stævne. Klubstævne er et D-stævne mens et C-stævne er et distriktstævne. Du ved det sikkert godt, men det fremgår lidt uklart af din formulering.
Mht pisk, som den kun bruges hvis du starter på en 4 års hest/pony. Så må du enten ride med pisk eller med sporer, eller helt uden, men ikke med begge dele. Pisken må max være 110 cm lang.
Held og lykke
Eva
Stengårdens DSP'er - smukke ponyer med stor kapacitet og personlighed
Dommeren du har talt med har ret - hvis det ikke er en 4 års hest, SKAL man ride med sporer - det fik jeg ikke skrevet før, da jeg var så forhippet på at forklare 4 års reglen. Dumme mig - Men ellers pisk er KUN tilladt på 4 års når man rider LC klasser.
Ha et godt stævne
Eva
Stengårdens DSP'er - smukke ponyer med stor kapacitet og personlighed